Επιστήμονες που μελετούν ανθρώπους με κατάθλιψη δήλωσαν ότι απεικονιστικές εξετάσεις εγκεφάλου θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να προβλεφθεί ποιος είναι πιο πιθανό να υποτροπιάσει, προσέγγιση που θα μπορούσε να βοηθήσει τους γιατρούς να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις σχετικά με το ποιος θα πρέπει να συνεχίσει τα αντικαταθλιπτικά και ποιος θα πρέπει να σταματήσει.

Σε μικρή έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 64 ασθενείς, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι εμφανίστηκαν σημαντικές διαφορές στις απεικονιστικές εξετάσεις εγκεφάλου όσων αργότερα εμφάνισαν υποτροπή της κατάθλιψης.

Ενώ τα αποτελέσματα πρέπει πρώτα να αναπαραχθούν και να βελτιωθούν, ο ερευνητής Roland Zahn, δήλωσε ότι η μέθοδος μπορεί ενδεχομένως να είναι σημαντική στο μέλλον καθώς επι του παρόντος δεν υπάρχουν ακριβείς τρόποι πρόβλεψης.

Η ερευνητική ομάδα του King's College, πραγματοποίησε λειτουργική μαγνητική τομογραφία 64 ανθρώπων των οποίων η κατάθλιψη είχε υποχωρήσει και δεν έπαιρναν πια φάρμακα.

Κατά τη διάρκεια της απεικονιστικής εξέτασης ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να φανταστούν ότι φέρονται άσχημα στον καλύτερό τους φίλο.

Κάνοντάς το εμφάνισαν αρνητικά συναισθήματα όπως ενοχές, εξήγησαν οι ερευνητές στην έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’JAMA Psychiatry.’’

Για τους επόμενους 14 μήνες οι συμμετέχοντες ελέγχονταν τακτικά και παρακολουθούνταν για συμπτώματα. Στο τέλος της έρευνας, 37 δεν επανεμφάνισαν κατάθλιψη, ενώ 27 υποτροπίασαν.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η λειτουργική μαγνητική τομογραφία όσων στη συνέχεια εμφάνισαν και πάλι κατάθλιψη έδειξε υψηλότερη συνδεσιμότητα μεταξύ δυο περιοχών του εγκεφάλου που έχουν σχέση με την ενοχή. Όσοι δεν υποτροπίασαν δεν είχαν αυξημένη συνδεσιμότητα μεταξύ των παραπάνω περιοχών.

Οι επιστήμονες στη συνέχεια εξέτασαν τα ευρήματα έναντι ομάδας ελέγχου 39 ανθρώπων χωρίς προσωπικό ή οικογενειακό ιστορικό μείζονος κατάθλιψης και ανακάλυψαν ότι δεν είχαν αυξημένη συνδεσιμότητα.

Η ερευνητική ομάδα δήλωσε ότι μπορούσε να προβλέψει με ακρίβεια 75% ποιος θα υποτροπίαζε και θα επανεμφάνιζε κατάθλιψη.

‘’JAMA Psychiatry.’’