Επιστήμονες ανακάλυψαν γιατί οι άνθρωποι έχουν τη σκωληκοειδή απόφυση στον οργανισμό τους.

Συνήθως, θεωρείται άχρηστο όργανο, αλλά μπορεί ενδεχομένως να χρησιμεύει ως ρεζερβουάρ ωφέλιμων εντερικών βακτηρίων, σύμφωνα με ερευνητές του Midwestern University στις ΗΠΑ.

Η Heather Smith, μελέτησε τα έντερα και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά 533 θηλαστικών, ως μέρος της έρευνας για την εξέλιξη της σκωληκοειδούς απόφυσης.

Ορισμένα ζώα, όπως τα πρωτεύοντα και οι λαγοί, έχουν σκωληκοειδή απόφυση,  ενώ άλλα, όπως οι σκύλοι και οι γάτες δεν έχουν.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι το όργανο εξελίχθηκε 30 φορές σε διαφορετικά είδη και σχεδόν ποτέ δεν εξαφανίστηκε από την εξελικτική καταγωγή όταν εμφανίστηκε.

Τα ζώα με σκωληκοειδή απόφυση έχουν υψηλότερη συγκέντρωση λεμφοειδούς ιστού στο έντερο, που παίζει σημαντικό ρόλο στο ανοσοποιητικό σύστημα, ανακάλυψαν ερευνητές.

Ο συγκεκριμένος ιστός μπορεί να διεγείρει την ανάπτυξη ορισμένων ειδών ωφέλιμων βακτηρίων που μπορούν να αποθηκευτούν στη σκωληκοειδή απόφυση, επομένως εκτιμάται ότι δεν χάνονται όλα όταν ο οργανισμός εμφανίσει διάρροια.

Η Smith δήλωσε ότι ενδεχομένως άνθρωποι στους οποίους έχει αφαιρεθεί η σκωληκοειδής απόφυση μπορεί να χρειαστούν ελαφρώς μακρύτερο χρόνο ανάρρωσης από νόσους- ιδιαίτερα όσοι έχουν αποβάλει τα ωφέλιμα βακτήρια από το έντερο.

Comptes Rendus Palevol.