Τα βακτήρια που βρίσκονται στο στόμα ενός παιδιού μπορούν ενδεχομένως να συμβάλλουν στην πρόβλεψη παχυσαρκίας μελλοντικά, αναφέρει νέα έρευνα.

Ερευνητές του Penn State University ανακάλυψαν ότι η σύνθεση των μικροοργανισμών στο στόμα παιδιών 2 ετών προσφέρει στοιχεία για το μελλοντικό βάρος τους.

Η καθηγήτρια Kateryna Makova, που έλαβε μέρος στην έρευνα, δήλωσε ότι ένα στα τρία παιδιά στις ΗΠΑ είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο. Η ερευνήτρια πρόσθεσε ότι αν μπορούμε να ανακαλύψουμε δείκτες για τον έγκαιρο εντοπισμό της παχυσαρκίας σε μικρά παιδιά μπορούμε να βοηθήσουμε τους γονείς και τους γιατρούς να λάβουν προληπτικά μέτρα.

Περισσότερα από 200 παιδιά έλαβαν μέρος σε project που ανέλυε τους βιολογικούς και κοινωνικούς παράγοντες κινδύνου για την παχυσαρκία.

Οι ερευνητές εστίασαν στην πεπτική οδό, που φιλοξενεί πολλούς μικροσκοπικούς οργανισμούς που βοηθούν τον οργανισμό στην πέψη της τροφής και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Σημείωσαν ότι προηγούμενες έρευνες συνέδεσαν τα στοματικά βακτήρια με την παχυσαρκία σε ενηλίκους και εφήβους.

Για τη συγκεκριμένη έρευνα, οι επιστήμονες του Penn State University εξέτασαν τη σχέση στα παιδιά.

Η νέα έρευνα έδειξε ότι παιδιά που είχαν γρήγορη αύξηση βάρους ως μωρά, η οπόια είναι ισχυρός παράγοντας κινδύνου για την παιδική παχυσαρκία, είχαν λιγότερες ομάδες βακτηρίων ή λιγότερη ποικιλία στα βακτήρια του στόματός τους.

Τα συγκεκριμένα παιδιά, επίσης είχαν υψηλότερη αναλογία Firmicutes έναντι Bacteroidetes, που είναι δυο από τις πιο κοινές ομάδες βακτηρίων στο ανθρώπινο μικροβίωμα.

Η ερευνήτρια Sarah Craig, δήλωσε ότι ένας υγιής άνθρωπος έχει πολλά διαφορετικά βακτήρια στο μικροβίωμα του εντέρου. Αυτή η μεγάλη ποικιλία βοηθά στην προστασία έναντι φλεγμονής ή βλαβερών βακτηρίων. Υπάρχει επίσης κάποια ισορροπία αυτών των 2 συχνών ομάδων βακτηρίων Firmicutes και Bacteroidetes, που τείνει να δρα καλύτερα κάτω από φυσιολογικές υγιεινές καταστάσεις, και διαταραχές σε αυτή θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε απορρύθμιση της πέψης.

Οι ερευνητές δεν εντόπισαν σχέση μεταξύ της αύξησης βάρους και της μειωμένης ποικιλίας ή της υψηλής αναλογίας Firmicutes έναντι Bacteroidetes. Ωστόσο, σημείωσαν ότι οι μικροοργανισμοί στο έντερο των παιδιών μπορεί ενδεχομένως ακόμα να αναπτύσσονται.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι η αύξηση βάρους μεταξύ των παιδιών συνδεόταν με ποικιλία στα βακτήρια του στόματος στις μητέρες τους, υποδεικνύοντας ότι υπάρχει γενετική ή περιβαλλοντική επίδραση.

Η Makova δήλωσε  ότι θα μπορούσε να υπάρχει απλή εξήγηση, όπως κοινή διατροφή ή γενετικοί παράγοντες, αλλά θα μπορούσε επίσης να συνδέεται με την παχυσαρκία-ωστόσο δεν γνωρίζουμε ακόμα.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Scientific Reports.