Νέα έρευνα υποδεικνύει ότι μυϊκές αλλαγές από την άσκηση θα μπορούσαν να ενισχύουν τη διάθεση σε ηλικιωμένους. Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο American Journal of Physiology--Cell Physiology.

Η άσκηση αυξάνει την έκφραση ορισμένων πρωτεϊνών που βοηθούν τη ρύθμιση της γονιδιακής έκφρασης και το μεταβολισμό τρυπτοφάνης στον οργανισμό.

Η τρυπτοφάνη είναι χημική ουσία που ενισχύει τη διάθεση και συνδέεται στενά με τη σεροτονίνη. Άνθρωποι με κατάθλιψη έχει φανεί πως έχουν χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης στο αίμα.

Ο μεταβολισμός τρυπτοφάνης συμβαίνει σχεδόν ολοκληρωτικά μέσω της οδού της κυνουρενίνης, που έχει δυο παρακλάδια- ένα που προστατεύει τον εγκεφαλικό ιστό και ένα που μπορεί να βλάψει.

Το νευροπροστατευτικό παρακλάδι της οδού της κυνουρενίνης χρειάζεται το ένζυμο KAT για να μπορέσει να λειτουργήσει.

Η αερόβια άσκηση και αυτή με αντιστάσεις έχει φανεί πως αυξάνει τη δραστηριότητα της KAT, επομένως προάγει το μεταβολισμό τρυπτοφάνης μέσω του νευροπροστατευτικού παρακλαδιού του νευροτοξικού.

Ερευνητές του McMaster University στο Οντάριο, μελέτησαν μικρή ομάδα υγιών ηλικιωμένων αντρών χωρίς ιστορικό κατάθλιψης.

Οι άντρες, 65 ετών και άνω, συμμετείχαν σε άσκηση διάρκειας 12 εβδομάδων που αποτελείτο από ασκήσεις αντίστασης και υψηλής έντασης διαλειμματική άσκηση σε στατικό ποδήλατο.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μεταγραφικοί παράγοντες και KAT αυξήθηκαν σημαντικά κατά την άσκηση. Αυτά τα αποτελέσματα ήταν σε ευθυγράμμιση με άλλες προηγούμενες έρευνες σε νεότερους.

Απαιτητική για τον εγκέφαλο δουλειά μειώνει τον κίνδυνο ελαφράς νοητικής εξασθένησης μετά τα 70