Είναι δύσκολο για πολλούς ανθρώπους να προσαρμοστούν στη ζωή μετά το διαζύγιο. Είναι μια διαδικασία που μπορεί να πάρει μήνες, ίσως και χρόνια. Υπάρχει μια πληθώρα από αισθήματα που μπορεί να έρθουν στην επιφάνεια—πολλά από αυτά αρνητικά—και ο κίνδυνος να υποφέρουμε από κατάθλιψη αυξάνεται επικίνδυνα.

Η κατάθλιψη που οφείλεται σε τραυματικά γεγονότα, όπως το διαζύγιο, διαφέρει από την κλινική κατάθλιψη, παρά το γεγονός ότι μοιράζονται αρκετά από τα συμπτώματά τους. Κάποια από τα πιο πιθανά συμπτώματα που θα παρατηρήσουμε στην κατάθλιψη λόγω διαζυγίου είναι

  • η αποφυγή ανάληψης ευθυνών
  • η αποφυγή του φιλικού και οικογενειακού κύκλου
  • κακές επιδόσεις στη δουλειά και δυσκολία στην συγκέντρωση
  • συχνοί καυγάδες
  • μειωμένη όρεξη για φαγητό
  • λιγότερο ενδιαφέρον για δραστηριότητες και χόμπι που πριν απολαμβάναμε
  • αϋπνία
  • ευερεθιστότητα και κόπωση
  • κρίσεις κλάματος
  • μειωμένη αίσθηση αυτοεκτίμησης

Για να βγει σωστά μια διάγνωση, πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον πέντε από τα παραπάνω συμπτώματα στον ασθενή. Τα συμπτώματα στις γυναίκες είναι συχνότερα σχετικά με τη θλίψη και τη χαμηλή αυτοεκτίμηση, ενώ στους άνδρες εμφανίζεται συνήθως οξυθυμία, αϋπνία και κατάχρηση αλκοόλ. Φυσικά, αυτό δεν είναι απόλυτο. Αυτό, όμως, που έχει αποδειχθεί είναι ότι οι άνδρες θα μιλήσουν πολύ πιο δύσκολα για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.

Αν βλέπετε πως αυτά τα συμπτώματα επιμένουν για περισσότερες από δύο εβδομάδες, ή αν – στην χειρότερη περίπτωση – αρχίσετε να έχετε αυτοκτονικές σκέψεις, επικοινωνήστε άμεσα με έναν γιατρό. Αν χρειάζεστε συμπαράσταση, μπορεί να σας συνοδεύσει κάποιο κοντινό σας άτομο. Κάντε μια λίστα με τα συμπτώματα που αντιμετωπίζετε, και άλλη μία με άλλα φάρμακα που πιθανώς να παίρνετε. Είναι πιθανό ο γιατρός να προτείνει αντικαταθλιπτικά ή αγχολυτικά φάρμακα, αλλά και ψυχοθεραπεία.

Πιστεύεται, επίσης, πως αν το άτομο πάσχει από κατάθλιψη (ή κάποια άλλη διαταραχή) από πριν, ο γάμος κινδυνεύει περισσότερο με διαζύγιο.

Δεν πρέπει να ξεχνάτε πως το διαζύγιο δεν επηρεάζει μόνο τα δύο άτομα που χωρίζουν. Η οικογένεια και – κυρίως – τα παιδιά μπορούν επίσης να βιώσουν πολλά αρνητικά αισθήματα εκείνη την περίοδο. Είναι σημαντικό να έχετε υποστήριξη. Δοκιμάστε να καταγράφετε αυτά που νιώθετε σε ένα ημερολόγιο, να φροντίζετε να τρώτε καλά και να προσέχετε τον εαυτό σας. Δεχτείτε την βοήθεια των άλλων όταν σας την προσφέρουν, και μην ξεχνάτε πως είναι σημαντικό να έχετε ακόμα κοινωνική ζωή. Και, ίσως ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για τον εαυτό σας: Κοιμηθείτε καλά.