Οι πόνοι που προκαλεί η αρθρίτιδα είναι από τα πιο ενοχλητικά συμπτώματα, και μειώνουν την ποιότητα ζωής του ασθενούς. Συνεπώς, ένας από τους στόχους μας στην διαχείριση της πάθησης είναι να τους ελαττώσουμε - και το να χάσουμε περιττά κιλά συνήθως είναι στην κορυφή αυτών των στόχων.

Δεν έχει όμως σημασία μόνο να χάσουμε τα περιττά κιλά. Έχει σημασία και το τι τρώμε για να τα καταφέρουμε. Η διατροφή κέτο μερικές φορές αναφέρεται σε παρόμοιες συζητήσεις ως κάτι που θα μπορούσε να βοηθήσει τους ασθενείς με αρθρίτιδα. Η κέτο βασίζεται στην ιδέα ότι κόβουμε τους υδατάνθρακες και καταναλώνουμε περισσότερα λιπαρά, με σκοπό να οδηγήσουμε τον οργανισμό μας να καίει λίπος ως πρωταρχική πηγή ενέργειας, επιταχύνοντας τον ρυθμό που αδυνατίζουμε. Και ενώ η διατροφή κέτο έχει όντως αποτελέσματα για απώλεια βάρους, είναι κακή ιδέα για όσους πάσχουν από αρθρίτιδα. Ας εξηγήσουμε γιατί.

Αν στερήσουμε από τον οργανισμό μας τα φρούτα και πολλά λαχανικά που απαγορεύονται στην κετογονική δίαιτα, χάνουμε τις βιταμίνες και τα μέταλλα που μας προσφέρουν και έχει ανάγκη ο οργανισμός μας. Δεν είναι καθόλου καλή επιλογή για άτομα που πάσχουν από φλεγμονώδεις νόσους, καθώς αυτές οι βιταμίνες και τα μέταλλα παίζουν ρόλο στους κύριους μηχανισμούς που έχει ο οργανισμός μας για να καταπολεμά τις φλεγμονές.

Η κετογονική διατροφή, επίσης, περιέχει μεγάλες ποσότητες κορεσμένων λιπαρών, τα οποία είναι μεν χορταστικά σε μικρές ποσότητες, αλλά είναι και αρκετά πιθανό να αυξήσουν τις φλεγμονές στον οργανισμό. Τα πολυακόρεστα και μονοακόρεστα λιπαρά που βρίσκουμε στα ψάρια, στους ξηρούς καρπούς και στο ελαιόλαδο, από την άλλη μεριά, έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Η κέτο, δυστυχώς, είναι πιο πλούσια σε κορεσμένα παρά σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά. Τέλος, οι ασθενείς με φλεγμονώδη νοσήματα όπως η αρθρίτιδα χρειάζονται ακόμα μεγάλες ποσότητες αντιοξειδωτικών βιταμινών, οι οποίες βρίσκονται σε φρούτα και λαχανικά.

Ιδανικά, η κέτο είναι πολύ καλή για να την ακολουθήσει ένας κατά τ' άλλα υγιής οργανισμός που θέλει να χάσει βάρος γρήγορα. Είναι μια διατροφή που έχει άμεσα αποτελέσματα, αλλά δεν είναι μια διατροφή που μπορούμε να ακολουθήσουμε μακροπρόθεσμα.

Ως εναλλακτική για μια διατροφή που μπορεί να βοηθήσει με τα συμπτώματα της αρθρίτιδας, αυτή είναι η Μεσογειακή. Είναι πλούσια σε πολυακόρεστα και μονοακόρεστα λιπαρά, επειδή περιέχει ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς και ψάρι, αλλά τα κορεσμένα λιπαρά είναι χαμηλά καθώς το κόκκινο κρέας δεν παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στα πιάτα της. Ταυτόχρονα, η Μεσογειακή είναι μια διατροφή που μπορεί να προστατεύσει την υγεία της καρδιάς και του εγκεφάλου μας, καλύπτοντας τις ανάγκες που έχει ο οργανισμός μας σε βιταμίνες και μέταλλα.