Τα οφέλη της γυμναστικής είναι γνωστά. Αλλά παράλληλα με όλα τα είδη ασκήσεων, η προπόνηση χρησιμοποιώντας το βάρος του σώματός μας έχει πολλά να προσφέρει. Δεν αποτελεί μόνο μία εξαιρετική μορφή γυμναστικής, αλλά μπορεί επίσης να βοηθήσει να αποφύγουμε τις διάφορες δικαιολογίες που λέμε στον εαυτό μας για να μην ασκηθούμε όπως “δεν έχω χρόνο για να πάω στο γυμναστήριο” ή “δεν έχω αρκετό χώρο στο σπίτι μου για ένα ποδήλατο”. Το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να κουνήσετε το σώμα σας.

Ας δούμε κάποια από τα πλεονεκτήματα αυτού του είδους γυμναστικής.

Είναι πολύ βολική

Ανεξάρτητα από το πού βρίσκεστε, το σώμα σας είναι πάντα μαζί σας και άρα μπορείτε να γυμναστείτε οπουδήποτε και οποτεδήποτε - στο υπνοδωμάτιο σας αφού ξυπνήσετε, στην κουζίνα όσο περιμένετε το νερό να βράσει, στο ξενοδοχείο σας όσο είστε σε ταξίδι. Έτσι, δεν είναι δύσκολο να βρείτε λίγο χρόνο για τον εαυτό σας.

Η τιμή είναι δελεαστική

Με την προπόνηση χρησιμοποιώντας το βάρος του σώματος, δεν είναι απαραίτητο να αγοράσετε κάποιο είδος εξοπλισμού παρά μόνο ένα καλό ζευγάρι αθλητικά παπούτσια. Δεν χρειάζεστε φανταχτερές φόρμες, στρώμα της γιόγκα ή συνδρομή σε κάποιο γυμναστήριο, αν και προφανώς μπορείτε να προπονηθείτε στο γυμναστήριο κάνοντας αυτές τις ασκήσεις. Ίσως χρειαστείτε κάποια βοηθητικά αντικείμενα όπως μία καρέκλα ή έναν πάγκο, αλλά πρόκειται για αντικείμενα που ήδη έχετε στο σπίτι σας ούτως ή άλλως.

Ο παράγοντας του εκφοβισμού είναι χαμηλός

Μπορείτε να ασκηθείτε μόνοι σας, χωρίς να χρειαστεί να πάτε σε ένα γυμναστήριο γεμάτο κόσμο και δύσκολα στον χειρισμό μηχανήματα.

Είναι αποτελεσματική

Ερευνητές έχουν επισημάνει πως η προπόνηση με το σωματικό βάρος θεωρείται ως ένα είδος γυμναστικής με αντιστάσεις η οποία βοηθάει στο χτίσιμο των μυών χωρίς επιπλέον εξοπλισμό. Πέρα από αυτό όμως, Πολωνοί ερευνητές παρατήρησαν τα αποτελέσματα δέκα εβδομάδων τέτοιας προπόνησης σε μία ομάδα νεαρών γυναικών και βρήκαν βελτίωση στις επτά από τις εννέα παραμέτρους που είχαν θέσει στο πλαίσιο της έρευνάς τους. Τα πιο σημαντικά αποτελέσματα αφορούσαν την αερόβια ικανότητα (καρδιοαναπνευστική αντοχή) με 33% βελτίωση, την μυϊκή ενδυνάμωση με 11% βελτίωση καθώς και την ενδυνάμωση του κάτω μέρος του σώματος με 6% βελτίωση. Θετικά ευρήματα σημειώθηκαν και στο κομμάτι της ευλυγισίας.

Δεν είναι ανάγκη να το παρακάνετε

Αν ένα φορτωμένο πρόγραμμα γυμναστικής φαίνεται αποτελεσματικό, η γυμναστική σε μικρότερες δόσεις μπορεί επίσης να επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ιάπωνες ειδικοί πραγματοποίησαν μία έρευνα σε μία ομάδα δραστήριων ανθρώπων με ηλικία 60+ ετών,  όπου παρατήρησαν πως μία προπόνηση που περιλαμβάνει μόνο 8 απλές ασκήσεις για το κάτω μέρος του σώματος ήταν αρκετή για να αυξηθεί κατά 15% η αντοχή και η δύναμη των συμμετεχόντων μετά από ένα διάστημα 10 μηνών. Ίσως το ποσοστό να φαίνεται μικρό αλλά ας μην ξεχνάμε πως μεγαλώνοντας η δύναμη και η αντοχή του σώματος ελαττώνονται. Είναι εξίσου σημαντικό να αναφέρουμε πως τα αποτελέσματα αυτά έγιναν δυνατά με μόλις έξι προπονήσεις τον μήνα.

Παρέχει μία λειτουργική σωματική άσκηση

Σε αντίθεση με άλλες προπονήσεις που επικεντρώνονται σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος, οι περισσότερες ασκήσεις χρησιμοποιώντας το σωματικό μας βάρος δουλεύουν και αξιοποιούν πολλές μυϊκές ομάδες ταυτόχρονα. Αυτό την κάνει πιο λειτουργική καθώς παράλληλα με την γυμναστική, εξασκούμε την ισορροπία μας αναπαράγοντας δραστηριότητες της καθημερινότητας.

Μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες σας

Ίσως στην αρχή να μην φαίνεται προφανής ο τρόπος με τον οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το σώμα μας ως βάρη για να γυμναστούμε αλλά υπάρχουν πολλές επιλογές που βοηθούν στην εναλλαγή κινήσεων για να αυξήσουμε ή μειώσουμε τις αντιστάσεις. Μπορείτε να προσαρμόσετε την στάση του σώματος κάνοντας για παράδειγμα κάμψεις στον τοίχο αντί για το πάτωμα, να ρυθμίσετε την συχνότητα μιας άσκησης ή ακόμη και  τον ρυθμό με τον οποίο θέλετε να γυμναστείτε.

Είναι καλό για την υγεία σας

Είναι ευρέως γνωστό πως η συστηματική σωματική άσκηση έχει πολλά οφέλη. Αντίστοιχα, η  γυμναστική με το βάρος του σώματος μειώνει τους κινδύνους για καρδιοπάθειες, διαβήτη, παχυσαρκία, διάφορους τύπους καρκίνου, αρθρίτιδα και Αλτσχάιμερ. Μπορεί επίσης να κάνει καλό στην διάθεσή σας, να μειώσει τα επίπεδα στρες και να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου.