Nέα στοιχεία δείχνουν ότι δυσκολίες στον ύπνο που θεωρούνται σύμπτωμα εφηβικής κατάθλιψης θα μπορούσαν να έρχονται πρώτες στη σειρά.

Νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Nature Reviews Psychology και έγινε από το  Flinders University, αναφέρει ότι συνδυασμός βιολογίας ύπνου στην εφηβεία και ψυχολογίας προδιαθέτει νέους ανθρώπους στην κατάθλιψη.

Η Dr. Cele Richardson, δήλωσε ότι καθυστερημένος κιρκαδιανός ρυθμός, περιορισμένη διάρκεια ύπνου και μεγαλύτερη ευκαιρία για αρνητικές σκέψεις ενώ κάποιος προσπαθεί να κοιμηθεί, είναι παράγοντες που συμβάλλουν στην εφηβική κατάθλιψη.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι συνδυασμός αναπτυξιακών αλλαγών στα βιολογικά συστήματα που ελέγχουν τον ύπνο και την έγερση αυτή την εποχή στη ζωή των ανθρώπων παρά παράγοντες όπως η χρήση τεχνολογίας το βράδυ δίνει μοναδικές οδούς στην κατάθλιψη.

Η Dr. Richardson δήλωσε ότι ο πρώτος παράγοντας είναι μια πιο αργή συσσώρευση υπνηλίας την ημέρα που καθυστερεί την έναρξη ύπνου σε μεγαλύτερους εφήβους.

Αν και οι έφηβοι αποκοιμούνται πιο αργά, η ώρα έναρξης του σχολείου παραμένει νωρίς, που σημαίνει ότι είναι δύσκολο να πετύχουν τομ βέλτιστο ύπνο των 9,3 ωρών. Ο περιορισμός του ύπνου με τη σειρά του φέρνει αύξηση των συμπτωμάτων κατάθλιψης.

Η δυσκολία να αποκοιμηθεί κάποιος επιδεινώνεται περαιτέρω από καθυστέρηση στο χρόνο κιρκαδιανού ρυθμού που συμβαίνει στην ανάπτυξη των εφήβων και το ‘’αργοπορημένο’’ ρολόι συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης.

Αυτές οι αλλαγές στον ύπνο που οφείλονται στη φυσιολογία δίνουν την ευκαιρία για τρίτο δρόμο στην κατάθλιψη, που είναι πιο ψυχολογικός—την ευκαιρία για επανειλημμένες αρνητικές σκέψεις που συνδέονται με υψηλότερα επίπεδα κατάθλιψης στους εφήβους.