Το καλοκαίρι είναι μια εποχή που όλοι μας προσπαθούμε να βρούμε χρόνο για να ηρεμήσουμε, να χαλαρώσουμε από την ένταση και τη ρουτίνα της καθημερινότητας. Είναι η εποχή που μπορούμε να ανασυγκροτήσουμε τη σκέψη μας και να σχεδιάσουμε τα πλάνα για το άμεσο μέλλον.

Ο Δρ Παναγιώτης Καραντζής, MD, PhD, Μαιευτήρας - Γυναικολόγος Αναπαραγωγής, Επιστημ. Συνεργάτης της Μονάδας ΥΓΕΙΑ IVF ΕΜΒΡΥΟΓΕΝΕΣΙΣ & Αναπλ. Διευθυντής της Ιατρικής Υπηρεσίας του ΜΗΤΕΡΑ, όταν έρχεται το καλοκαίρι, συνιστά σε όλα τα ζευγάρια να κάνουν ένα μεγάλο ή μικρό διάλειμμα από τις σκέψεις, σχέδια και θεραπείες υπογονιμότητας. Όπως τονίζει, “το μυαλό και το σώμα και του άνδρα και της γυναίκας πρέπει να επουλώσουν πληγές απογοήτευσης, αλλά να αποβάλουν και το βάρος που προξενεί το άγχος της υπογονιμότητας ή μιας πρόσφατης αποτυχημένης προσπάθειας εξωσωματικής”.

Συμβουλές για να βελτιώσετε τη γονιμότητά σας!

  1. Αφιερώστε χρόνο στο μυαλό και στο σώμα.
  2. Κοιμηθείτε αρκετές ώρες, τόσες όσες υπαγορεύει το σώμα σας. Θυμηθείτε ότι το σώμα και το πνεύμα ξεκουράζεται μετά τις πρώτες 4 ημέρες διακοπών.
  3. Αφιερώστε χρόνο για ήπια γυμναστική. Χαλαρό τρέξιμο ή γρήγορο περπάτημα στη φύση νωρίς το πρωί, ή μετά τη δύση του ηλίου και πριν το λυκόφως. Γιόγκα στη φύση ή σε μέρος που εμπνέεται και χαλαρώνει το σώμα και το πνεύμα.
  4. Αν κάνετε διακοπές δίπλα στη θάλασσα απολαύστε το κολύμπι και μην επιπλέετε απλά. Αν βρίσκεστε στο βουνό ή γενικά σε ηπειρωτικό μέρος απολαύστε τις ομορφιές της φύσης με περπάτημα, αναρρίχηση, σε ώρες όμως που η θερμοκρασία το επιτρέπει.
  5. Μην ταλαιπωρείτε το σώμα σε πολύωρες ηλιοθεραπείες, προστατέψτε το με αντιηλιακή και κατόπιν με ενυδατική κρέμα.
  6. Κάντε άφθονα ντους και φροντίστε να ενυδατώνεστε, καταναλώνοντας τουλάχιστον 3 λίτρα υγρά την ημέρα (νερό - φυσικοί χυμοί).
  7. Όταν κολυμπάτε, φροντίστε να μην βρίσκεστε για πολλή ώρα στα πρώτα μέτρα από την ακτή- συνήθως την προτιμά η πλειοψηφία των λουομένων- με αποτέλεσμα αυτό το κομμάτι της θάλασσας να είναι πιο πυκνό σε μικρόβια και μύκητες. Το ίδιο ισχύει και για τις πισίνες μικρού σχετικά μεγέθους, με πολύ όμως κόσμο. Αν παρ’ όλα αυτά περάσατε την ημέρα σας κάπως έτσι, μετά την ατομική υγιεινή σας φροντίστε να κάνετε κολπικές πλύσεις με ήπια αντισηπτικά με ειδική φροντίδα στο pH του κόλπου (υπάρχουν πολλά στο εμπόριο).
  8. Φροντίστε τη διατροφή σας. Να βασίζεται στη μεσογειακή διατροφή που είναι από τις πιο υγιεινές στον κόσμο. Μη δείτε το καλοκαίρι ως μια περίοδο για να κάνετε κάθε είδους ατασθαλίες, αλλά ως μια ευκαιρία ώστε να κάνετε μια αρχή προσπάθειας απώλειας βάρους ή διατήρησης ενός ικανοποιητικού σωματότυπου.
  9. Η διατροφή πρέπει να είναι ισορροπημένη. Να περιλαμβάνει ζωικές πρωτεΐνες (κρέας άσπρο ή κόκκινο), φυτικές πρωτεΐνες (σαλάτες, ελαιόλαδο) και φρούτα. Η χώρα μας έχει το προνόμιο να παράγει μια τεράστια ποικιλία από καρπούς που είναι πηγή βιταμινών, αντιοξειδωτικών ουσιών και χρήσιμων ιχνοστοιχείων για την καλή υγεία του σώματός μας.
  10. Μην καταναλώνετε υπερβολικές ποσότητες αλκοόλ. Προσθέτουμε αχρείαστα υψηλές θερμίδες στο σώμα μας και η διάθεση την επόμενη μέρα δεν είναι πάντα η καλύτερη.
  11. Όσοι και όσες καπνίζουν, ας θεωρήσουν το καλοκαίρι ως μια ευκαιρία για να το μειώσουν. Αποδεδειγμένα, το κάπνισμα μειώνει την ποιότητα του σπέρματος αλλά και των ωαρίων.
  12. Μιλήστε με τον άνθρωπό σας, να έρθετε κοντά σωματικά αλλά και ψυχικά. Αφήστε για λίγο πίσω, εξετάσεις και προγράμματα εξωσωματικής.

Να θυμάστε ότι το τελικό αποτέλεσμα, η επιτυχία, η εγκυμοσύνη θα έρθει πιο εύκολα όταν φροντίσουμε για την καλή ψυχική αλλά σωματική υγεία και ευεξία μας!

Ας μην ξεχνάμε ότι ένας σοβαρός παράγοντας υπογονιμότητας είναι το άγχος, η ίδια η καθημερινότητα όπως και οι αραιές έως σπάνιες ερωτικές επαφές του ζευγαριού.

Καλό καλοκαίρι σε όλους!

Περισσότερες πληροφορίες

www.karantzisivf.gr 

https://www.facebook.com/karantzisivf/ 

Τηλ. 210 6424198 | Βασ. Σοφίας 117, Αθήνα

Τηλ. 211 7500510 | ΥΓΕΙΑ IVF ΕΜΒΡΥΟΓΕΝΕΣΙΣ, Φλέμινγκ 15, Μαρούσι, Αθήνα.