Το ότι δεν είναι σωστό να τρώμε junk food το γνωρίζουμε. Όπως επίσης γνωρίζουμε ότι μερικές φορές δεν έχουμε επιλογή (πολύ βιαστική μέρα), ή απλώς θέλουμε να φάμε ένα μπέργκερ (επειδή απλώς το θέλουμε και δεν σκοπεύουμε να δώσουμε λογαριασμό). Όλα στο πρόγραμμα είναι. Και πάλι, όμως, δεν θα έπρεπε να το παρακάνουμε με το πρόχειρο φαγητό, καθώς οι συνέπειες στο σώμα μας θα αρχίσουν σύντομα να γίνονται ορατές.

Αυτά είναι όσα πρέπει να γνωρίζετε για το πώς επηρεάζεται το σώμα μας από τη συχνή κατανάλωση junk food.

Αυξάνει το βάρος μας

Το πρόχειρο φαγητό είναι σε γενικές γραμμές πλούσιο σε θερμίδες, λιπαρά, καθώς και επεξεργασμένους υδατάνθρακες. Όλα αυτά, μακροπρόθεσμα και σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες της καθημερινής σας ζωής θα μπορούσαν να προκαλέσουν αύξηση βάρους.

Προκαλεί βλάβη στην καρδιά

Το αλάτι χρησιμοποιείται σε μεγάλες ποσότητες στα junk food ως συντηρητικό. Είναι όμως πολύ εύκολο να υπερβούμε κατά πολύ την προτεινόμενη ημερήσια κατανάλωση αλατιού. Το υπερβολικό αλάτι αυξάνει την αρτηριακή πίεση και προκαλεί βλάβες στα αιμοφόρα αγγεία. Όλα αυτά αναγκάζουν την καρδιά μας να εργάζεται περισσότερο για να λειτουργήσει.

Προκαλεί απότομες αυξομειώσεις στο σάκχαρο

Οι απλοί και επεξεργασμένοι υδατάνθρακες των πρόχειρων φαγητών μπορούν να προσφέρουν μια μεγάλη δόση ενέργειας, η οποία όμως "καίγεται" γρήγορα και μας αφήνει πιο κουρασμένους από πριν. Αυτό με την σειρά του μπορεί να μας οδηγήσει να αναζητήσουμε περισσότερο junk food για βραχυπρόθεσμη έκρηξη ενέργειας, που καταλήγει να εξαντλεί το πάγκρεας - το όργανο του σώματος που παράγει την ινσουλίνη. Όλα αυτά συμβάλλουν στη δημιουργία διαβήτη τύπου 2.

Μπορεί να έχει δυσάρεστα αποτελέσματα στο στομάχι

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε βιώσει φούσκωμα μετά από ένα μεγάλο γεύμα, γεμάτο με λιπαρά φαγητά - όπως, π.χ. ένα μπέργκερ με έξτρα μπέικον και πατάτες με τυρί. Και όλοι θυμόμαστε τη δυσάρεστη αίσθηση που μπορεί να μας ακολουθεί και για την επόμενη ημέρα, ότι έχουμε μια μάζα φαγητού κολλημένη στο στομάχι μας που δεν λέει να διαλυθεί. Αυτό, μακροπρόθεσμα, μεταφράζεται σε αυξημένο κίνδυνο για αιμορροΐδες, καθώς και άλλα προβλήματα, τα οποία...

...Αλλάζουν τη σχέση μας με την τουαλέτα

Σε κάποιους ανθρώπους προκαλούν δυσκοιλιότητα, σε άλλους - όπως είπαμε - φούσκωμα, και σε κάποιους άλλους διάρροια. Η τακτική κατανάλωση junk food, συνεπώς, είναι κατά κάποιο τρόπο "τροχός της τύχης" με το έντερό μας: Τι θα έχουμε σήμερα, πότε θα το έχουμε και πότε ήταν η τελευταία φορά που η τουαλέτα ήταν άνετη;

Μας χαλά τη διάθεση

Σε βιολογικό επίπεδο, τα junk food δεν περιέχουν συνήθως θρεπτικά συστατικά που θα φροντίσουν με τον δικό τους τρόπο για τη ρύθμιση της διάθεσης, όπως το μαγνήσιο, άρα δεν θα βοηθήσουν ιδιαίτερα. Σε εγκεφαλικό επίπεδο, η ζάχαρη και το αλάτι μπορούν να προκαλέσουν την ίδια "ευφορία" με το κάπνισμα ή τα ναρκωτικά (ή και το τυρί). Που σημαίνει ότι, όπως κάθε πιθανώς εθιστική ουσία, αυτή η ευφορία είναι σύντομη και εξαρτάται από την πρόσληψη της ουσίας. Για τους καπνιστές: Πώς νιώθετε αν δεν προλάβετε να καπνίσετε το πρωινό σας τσιγάρο; Κάτι παρόμοιο.

Προκαλεί φθορά των δοντιών πιο εύκολα

Οι μεγάλες ποσότητες ζάχαρης στο junk food σημαίνουν ότι αυξάνονται τα οξέα στο στόμα μας. Αυτό προκαλεί φθορά στο σμάλτο των δοντιών και αυξάνει τον κίνδυνο για πολλές παθήσεις της στοματικής κοιλότητας.

Καταπονεί τα οστά και τις αρθρώσεις μας

Τα περιττά κιλά που μπορεί να πάρουμε αν καταναλώνουμε τακτικά junk food θα ασκούν περισσότερη πίεση στις αρθρώσεις και στα οστά μας, όσο προσπαθούν να υποστηρίξουν το σώμα. Αυτό - ειδικά όσο μεγαλώνουμε - αυξάνει τον κίνδυνο πτώσεων και καταγμάτων, αλλά και παθήσεων όπως η αρθρίτιδα.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Οι ξηροί καρποί μπορεί να συμβάλλουν στην απώλεια βάρους [μελέτη]
Ιδανικά πρωινά για απώλεια βάρους
Μπορούν τα κοχλιακά εμφυτεύματα να επιβραδύνουν την άνοια σε ηλικιωμένους;