Ερευνητές στις ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι ενδεχομένως ανακάλυψαν τον τρόπο καταπολέμησης- ακόμα και αναστροφής- ορισμένων διαδικασιών γήρανσης, τουλάχιστον σε ποντικούς.

‘Ερευνα ανακάλυψε ότι η μετάγγιση αίματος νεαρών ποντικών σε ποντικούς μεγαλύτερη ηλικίας ενίσχυσε τον εγκέφαλό τους.
Επιστήμονες του Stanford University, σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν δοκιμές σε ανθρώπους με την ελπίδα να αναπτυχθούν νέες αγωγές για την άνοια.

Στην έρευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό ''Nature Medicine'', χορηγήθηκε σε ποντικούς ηλικίας 18 μηνών ενέσεις πλάσματος που ελήφθη από ποντικούς ηλικίας 3 μηνών.

Οι ποντικοί που έλαβαν το πλάσμα είχαν καλύτερη επίδοση σε τεστ μνήμης σε σχέση με ποντικούς ίδιας ηλικίας που δεν είχαν λάβει πλάσμα.

Ο Dr Tony Wyss-Coray, δήλωσε ότι στο αίμα νέων ποντικών υπάρχουν παράγοντες που μπορούν να επαναφορτίσουν τον εγκέφαλο ποντικών μεγαλύτερης ηλικίας, και τον οδηγούν να λειτουργεί περισσότερο σαν νεότερος. Πρόσθεσε ότι η ερευνητική ομάδα εργάζεται εντατικά για να ανακαλύψει ποιοι θα μπορούσαν να είναι οι παράγοντες και από ποιους ιστούς προέρχονται. Ο ερευνητής δήλωσε ότι δεν είναι γνωστό αν το ίδιο ισχύει στους ανθρώπους αλλά σχεδιάζεται κλινική δοκιμή.

Δυο έρευνες άλλης ομάδας έριξαν περισσότερο φως στον τρόπο που το ‘’νεαρό αίμα’’ μπορεί ενδεχομένως να ωφελεί το ‘’παλιό’’, τουλάχιστον στους ποντικούς.

Ουσία στο αίμα ποντικών που προηγουμένως είχε φανεί πως έχει αντηγηραντική επίδραση στον καρδιακό μυ, ενίσχυσε επίσης τα εγκεφαλικά κύτταρα, σύμφωνα με ερευνητική ομάδα του Harvard.

Η έρευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό ''Science'', ανακάλυψε ότι ο παράγοντας του αίματος ενθάρρυνε την ανάπτυξη εγκεφαλικών κυττάρων σε ποντικούς μεγαλύτερης ηλικίας και αποκατέστησε την αίσθηση της όσφρησης.

Η ίδια ουσία ενίσχυσε επίσης τη μυϊκή ισχύ σε ηλικιωμένους ποντικούς.

''Nature Medicine''.