Επιστήμονες είναι αισιόδοξοι ότι η ‘’έξυπνη ινσουλίνη’’ που δοκιμάζεται σε πειράματα θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στον τρόπο που ελέγχεται ο διαβήτης.

Αντί για τους επανειλημμένους ελέγχους αίματος και τις ενέσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας, μια δόση της έξυπνης ινσουλίνης θα την κρατούσε σε κυκλοφορία στον οργανισμό και θα ενεργοποιούταν όταν χρειαζόταν.
Σε πειράματα που πραγματοποιήθηκαν σε ποντικούς η τεχνολογία φαίνεται να δρα.

Ειδικοί προειδοποιούν ότι θα χρειαστούν χρόνια δοκιμών πριν γίνουν πραγματικότητα για τους ασθενείς τέτοιες αγωγές.
Ειδικοί στον διαβήτη ερευνούν τρόπους να γίνει πιο εύκολος ο έλεγχος του σακχάρου και πιο βολικός για τους ασθενείς.
Υπάρχουν λίγα διαφορετικά είδη υπό ανάπτυξη αλλά όλα έχουν σχεδιαστεί ώστε να ενεργοποιούνται αυτομάτως όταν το σάκχαρο στο αίμα αυξάνει πολύ και να κλείνουν όταν αυτό επιστρέφει στο φυσιολογικό επίπεδο.

Ο Dr Danny Chou, του Massachusetts Institute of Technology, δοκιμάζει έξυπνη ινσουλίνη που αυτός και η ομάδα του ανέπτυξαν στο εργαστήριο.

Πρόκειται για χημικά τροποποιημένη εκδοχή της κανονικής ινσουλίνης μακράς δράσης.
Έχει ένα επιπλέον σετ μορίων στο τέλος το οποίο τη συνδέει με πρωτεΐνες που κυκλοφορούν στο αίμα. Ενώ επικολλάται σε αυτά, η έξυπνη ινσουλίνη βρίσκεται στην κλειστή κατάσταση.

Όταν αυξάνει το σάκχαρο, η έξυπνη ινσουλίνη ανοίγει, η γλυκόζη κλειδώνει στην έξυπνη ινσουλίνη και της δίνει το σήμα να δράσει.
Ο Dr Chou δήλωσε ότι ο στόχος του είναι να γίνει η ζωή πιο εύκολη και πιο ασφαλής για τους διαβητικούς.
Πρόσθεσε ότι πρόκειται για σημαντική εξέλιξη στη θεραπεία ινσουλίνης.

Οι ερευνητές σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν σύντομα δοκιμές σε ανθρώπους, αναφέρει το περιοδικό ‘’PNAS’’.

‘’PNAS’’.