Ο έντονος περίπατος, ακόμα και για 20 λεπτά, μπορεί να δώσει στη λειτουργική μνήμη τόση ενίσχυση όσο ο καφές που πίνει κάποιος το πρωί. Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι η άσκηση μπορεί επίσης να μειώσει την αρνητική επίδραση της στέρησης καφεΐνης.

Η καφεΐνη και η άσκηση έχει φανεί πως βελτιώνουν, χωριστά, νοητικές ικανότητες, όπως η προσοχή και η εγρήγορση, αλλά δεν είχαν ποτέ συγκριθεί μεταξύ τους.

Οι ερευνητές συνέκριναν την αερόβια άσκηση-20 λεπτά έντονου περιπάτου σε διάδρομο-έναντι μιας δόσης καφεΐνης, ισοδύναμης με περίπου 1 φλιτζάνι καφέ, όσον αφορά τη βελτίωση της λειτουργικής μνήμης.

Ανακάλυψαν, ότι ο έντονος περίπατος συγκρινόταν θετικά με την καφεΐνη. Τα αποτελέσματα ήταν ισοδύναμα και στους καταναλωτές μη καφεΐνης και στους καταναλωτές καφεΐνης.

Υγιείς άνθρωποι που πίνουν 2 φλιτζάνια καφέ την ημέρα είναι γενικά εντάξει, δηλαδή δεν επηρεάζονται αρνητικά οι περισσότερες σωματικές τους λειτουργίες.

Ωστόσο, για ειδικούς πληθυσμούς, η κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να είναι προβληματική και θα πρέπει να περιοριστεί ή να μειωθεί.

Σε αυτούς τους πληθυσμούς περιλαμβάνονται άνθρωποι με άγχος ή όσοι έχουν μυϊκό τρόμο, καθώς και οι έγκυες. Άνθρωποι που καταναλώνουν πολλή καφεΐνη έχουν επίσης κίνδυνο να εμφανίσουν ορισμένες από τις αρνητικές επιδράσεις της καφεΐνης.

Οι ερευνητές παραδέχονται ότι η μείωση της κατανάλωσης καφεΐνης δεν είναι απλό πράγμα, αλλά η άσκηση θα μπορούσε να βοηθήσει. Αν κάποιος έχει συμπτώματα στέρησης τότε ένας έντονος περίπατος θα μπορούσε ενδεχομένως να μειώσει ορισμένα από τα συμπτώματα.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Nature Scientific Reports.

 

 

Πηγές: Nature Scientific Reports.