Οι άνθρωποι που επέζησαν από την πανδημία γρίπης του 1918 προστατεύονται ακόμα από τον ιό, σύμφωνα με ερευνητές των ΗΠΑ.

Αμερικανοί επιστήμονες ανακάλυψαν ότι άνθρωποι που επέζησαν μπορούν ακόμα να παράγουν αντισώματα που σκοτώνουν το φονικό στέλεχος του ιού της γρίπης H1N1.

Η έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Nature’, θα μπορούσε ενδεχομένως να βοηθήσει στην ανάπτυξη επείγουσας αγωγής για μελλοντικά ξεσπάσματα γρίπης. Η ισπανική γρίπη του 1918 προκάλεσε τον θάνατο περίπου 50 εκατ. ανθρώπων.

Ορισμένοι ειδικοί δηλώνουν ότι ήταν η πιο καταστροφική επιδημία στην ιστορία, επηρεάζοντας ακόμα και υγιείς ενήλικες.

Οι επιστήμονες δεν κατανοούν πλήρως γιατί ήταν τόσο φονική αλλά φοβούνται πως μια νέα πανδημία-που θα προκληθεί πάλι από τη γρίπη των πτηνών-θα μπορούσε να είναι το ίδιο φονική.

Οι ερευνητές μελέτησαν 32 ανθρώπους που επέζησαν της γρίπης του 1918 και ανακάλυψαν ότι όλοι είχαν αντισώματα στο αίμα τους για την καταστροφή του ιού.

Ορισμένοι από τους εθελοντές-ηλικίας 91 έως 101 ετών-είχαν ακόμα τα κύτταρα που παράγουν τα αντισώματα.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν αντισώματα για να θεραπεύσουν μολυσμένο ποντίκι-δείχνοντας ότι 90 χρόνια αργότερα οι επιζώντες προστατεύονται ακόμα.

Τα αντισώματα ήταν ιδιαίτερα δυνατά ώστε χρειαζόταν μόνο μια μικρή ποσότητα για να εξουδετερωθεί ο ιός.

Ο επικεφαλής της έρευνας Dr. James Crowe, του Πανεπιστημίου Vanderbilt, δήλωσε ότι παρόμοια αντισώματα θα μπορούσαν να αναπτυχθούν για να καταστραφούν νέα στελέχη του ιού της γρίπης των πτηνών.

‘Nature’

Έγκαιρος εντοπισμός καρκίνου στο στομάχι με απλή στοματική έκπλυση [μελέτη]
Πιθανή σχέση μεταξύ διαταραχής μετατραυματικού στρες και αυτισμού [μελέτη]
Σταφιδόνερο: Έχει πράγματι οφέλη;