Η οστεοαρθρίτιδα είναι μια εκφυλιστική νόσος των αρθρώσεων, που επηρεάζει δεκάδες εκατομμύρια ανθρώπους ανά τον κόσμο. Οι χόνδροι που καλύπτουν τις αρθρώσεις καταστρέφονται, εκθέτοντας τα οστά, με συνέπεια να προκαλείται τριβή μεταξύ τους, προκαλώντας ισχυρούς πόνους. Επιπλέον, ο εκφυλισμός των αρθρώσεων μπορεί να τις κάνει να παραμορφωθούν, οδηγώντας σε περιορισμό της κίνησης και ακόμα περισσότερο πόνο. Η ηλικία, το φύλο και η κληρονομικότητα είναι σημαντικοί παράγοντες στην ανάπτυξη της οστεοαρθρίτιδας – ακόμα και τότε, όμως, υπάρχουν τρόποι να προλάβουμε αυτή την νόσο. Με τον καιρό, αυτές οι μικρές αλλαγές στην καθημερινότητα θα κάνουν μεγάλο καλό στον οργανισμό σας. Και δεν χρειάζεται να τα εφαρμόσετε όλα μαζί. 

Κρεμμύδι και σκόρδο

Μια μελέτη του 2010 στο King’s College του Λονδίνου, απέδειξε πως τα σουλφίδια του διαλλυλίου που βρίσκονται στο σκόρδο και το κρεμμύδι μπορούν να σταματήσουν τη δράση των ενζύμων που προκαλούν τον εκφυλισμό των αρθρώσεων. Παρ’ όλο που η μελέτη ήταν περιορισμένης κλίμακας, οι συμμετέχουσες που κατανάλωναν τις μεγαλύτερες ποσότητες είχαν και τις λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν οστεοαρθρίτιδα.

Χαμηλότερος ΔΜΣ

Ένας υψηλός Δείκτης Μάζας Σώματος – ειδικά όταν μιλάμε για παχυσαρκία – μπορεί να σχετίζεται με αυξημένες πιθανότητες να υποφέρουμε από τη νόσο, ειδικά στους γοφούς και τα γόνατα, που καταπονούνται περισσότερο από το επιπλέον βάρος.

Τακτική γυμναστική

Η άσκηση διατηρεί τις αρθρώσεις υγιείς, και είναι από τα κλειδιά και της πρόληψης αλλά και της ανακούφισης από τα επίπονα συμπτώματα. Επιλέξτε ασκήσεις χαμηλής έντασης, όπως κολύμβηση και περπάτημα, για να μην ασκήσετε περισσότερη πίεση στις αρθρώσεις σας από αυτή που μπορούν να αντέξουν. Επιπλέον, οι ασκήσεις ενδυνάμωσης βοηθούν πολύ, καθώς ενισχύουν την υγεία των οστών.

Ίσια πλάτη

Όταν κάθεστε στο γραφείο σας, μήπως καμπουριάζετε; Αυτό μπορεί να σας δημιουργήσει αρκετά προβλήματα στο μέλλον, και η οστεοαρθρίτιδα είναι ένα από αυτά. Η σωστή στάση του σώματος ανακουφίζει την ένταση που ασκείται στις αρθρώσεις, οπότε είναι σημαντικό να μην κουράζετε περισσότερο τη σπονδυλική σας στήλη ενώ κάθεστε. Η σπονδυλική μας στήλη έχει δύο φυσικές καμπύλες, μία στη βάση του κεφαλιού, και μία που ξεκινά από το πάνω μέρος της μέσης, μέχρι και την βάση της σπονδυλικής στήλης. Αυτές οι δύο καμπύλες πρέπει να βρίσκονται στην σωστή τους στάση.

Φρούτα

Απολαύστε μερικά βατόμουρα, μήλα, δαμάσκηνα και ροδάκινα, που καταπολεμούν τις φλεγμονές. Οι άνθρωποι που τρώνε αυτά τα φρούτα έχουν μικρότερες πιθανότητες να αναπτύξουν οστεοαρθρίτιδα. Τα μούρα, ειδικά, είναι διατροφικοί θησαυροί, καθώς περιέχουν πολλές φυτικές ίνες και πολύ λίγες θερμίδες.

Όχι επαναλαμβανόμενες κινήσεις

Οι άνθρωποι που κάνουν την ίδια κίνηση ξανά και ξανά βρίσκονται σε μεγαλύτερο κίνδυνο να υποφέρουν από οστεοαρθρίτιδα. Οι χορευτές μπαλέτου, οι επαγγελματίες αθλητές και οι εργάτες που κάνουν χειρωνακτική εργασία θεωρούνται οι ομάδες μεγαλύτερου ρίσκου. Προσπαθήστε να υπάρχει ποικιλία στις κινήσεις σας και να έχετε πάντα σωστή στάση του σώματος.

Τζίντζερ

Το πικάντικο τζίντζερ θεωρείται φάρμακο για πολλά πράγματα, από τη ναυτία μέχρι διάφορες δερματοπάθειες. Μια πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου της Georgia ανακάλυψε πως το τζίντζερ μπορεί να ακακουφίσει τους μυϊκούς πόνους μέχρι και για 24 ώρες μετά την έντονη άσκηση, όπως και να μειώσει τις φλεγμονές. Μπορείτε να πιείτε το τζίντζερ σαν τσάι, ή να το χρησιμοποιήσετε στα φαγητά σας.

Διαλογισμός

Ένας ακόμα από τους παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν στην οστεοαρθρίτιδα είναι το στρες, το οποίο εκτός από την ψυχική μας υγεία, επηρεάζει άμεσα και τον οργανισμό μας. Οι τεχνικές χαλάρωσης, όπως ο διαλογισμός και η yoga μπορούν να μας βοηθήσουν να διαχειριστούμε το στρες καλύτερα.