Η οστεοαρθρίτιδα ταλαιπωρεί πάνω από ένα εκατομμύριο ανθρώπους στην Ελλάδα. Όσοι έχουν ηλικία άνω των 50 ετών αλλά και το γυναικείο φύλο είναι πιο ευάλωτοι στην οστεοαρθρίτιδα.

Επίσης ευάλωτοι είναι και εκείνοι που έχουν προβλήματα με δυσμορφίες των οστών.
Αλλά και οι τραυματισμοί μπορεί να αποδειχθούν ύπουλοι και κυρίως εκείνοι που αφορούν την άρθρωση. Επίσης, τα περιττά κιλά ασκούν πρόσθετες πιέσεις στις αρθρώσεις που «σηκώνουν» το βάρος του σώματος. Τέτοιες αρθρώσεις είναι τα ισχία και τα γόνατα.

Και μαζί με την παχυσαρκία πάει χέρι- χέρι η καθιστική ζωή. Υπάρχουν φυσικά και τα επαγγελματικά αίτια, καθώς επαγγέλματα που απαιτούν κινήσεις που προκαλούν συνεχώς πιέσεις σε μία άρθρωση ανήκουν στην κατηγορία του υψηλού κινδύνου. Πρόκειται για ανθρώπους που εργάζονται ως υδραυλικοί, μηχανικοί αυτοκινήτων, οικοδόμοι, ηλεκτρολόγοι, χειρουργοί, κ.α οι οποίοι επιβαρύνουν τις αρθρώσεις. Τέλος ο διαβήτης, ο υποθυρεοειδισμός και η ποδάγρα μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο οστεοαρθρίτιδας.

Τα συμπτώματα της οστεοαρθρίτιδας, τις περισσότερες φορές εκδηλώνονται σταδιακά και επιδεινώνονται με τον χρόνο. Ο πόνος στις αρθρώσεις κατά τη διάρκεια ή μετά την κίνηση, είναι το κυριότερο σύμπτωμα. Επίσης, η άρθρωση που αντιμετωπίζει πρόβλημα είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη και δύσκαμπτη.

Η δυσκολία στην κίνηση της προσβεβλημένης άρθρωσης μπορεί να είναι πιο εμφανής το πρωί ή μετά από αρκετή ώρα ακινησίας, ενώ μπορεί να μην υπάρχει ευλυγισία στην άρθρωση. Αλλά και οι τριγμοί όταν χρησιμοποιείτε την άρθρωση, καθώς και τα μικρά εξογκώματα που εμφανίζονται γύρω από την προσβεβλημένη άρθρωση και λέγονται οστεόφυτα είναι σημάδια που δεν θα πρέπει να αγνοηθούν.

Δυστυχώς, δεν υπάρχει φάρμακο για την οστεοαρθρίτιδα. Οι θεραπείες στοχεύουν στο να κάνουν τα συμπτώματα πιο ήπια. Πάντως η αλλαγή του τρόπου ζωής καθιστά τα προβλήματα πολύ πιο ...ήρεμα. Πολύ σημαντικό είναι να χάσουν οι ασθενείς τα περιττά τους κιλά, γιατί έτσι ανακουφίζονται οι αρθρώσεις. Ένα καλοσχεδιασμένο πρόγραμμα ασκήσεων βοηθά. Τα κατάλληλα παπούτσια διευκολύνουν τους πάσχοντες με πόνους στα ισχία και στα γόνατα. Το περπάτημα με ειδικά παπούτσια, το κολύμπι και το χαλαρό ποδήλατο χωρίς ανηφόρες σίγουρα συμβάλλουν στην ηπιότερη εμφάνιση των προβλημάτων.

premium.paratiritis