Η βιταμίνη D βοηθά σε αρκετές λειτουργίες του οργανισμού. Από την καλύτερη υγεία των οστών μας, μέχρι την πιο ανεβασμένη διάθεση, ο οργανισμός μας βρίσκει πολλούς τρόπους να την αξιοποιήσει - μέσα στην πανδημία, μάλιστα, έχουν γίνει και αρκετές έρευνες για το κατά πόσο μπορεί να βοηθήσει γύρω από τον κορωνοϊό.

Υπάρχουν όμως και μερικές αρχικές μελέτες που προσπαθούν να ανακαλύψουν τη σύνδεση της βιταμίνης D με το αδυνάτισμα. Και ενώ σίγουρα απαιτείται περισσότερος χρόνος για πιο σαφή αποτελέσματα, τα πρώτα στάδια δίνουν αρκετά ωραίες πληροφορίες.

Αρχικά, φαίνεται πως τα άτομα με αυξημένα ποσοστά σωματικού λίπους έχουν κατά μέσο όρο χαμηλότερα επίπεδα βιταμίνης D. Τα αποτελέσματα μιας έρευνας που δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2019 στο Medicina υποστηρίζουν ότι ενώ η έλλειψη βιταμίνης D δεν είναι παράγοντας για παχυσαρκία, υπάρχει σύνδεση μεταξύ τους. Ο λόγος που πιστεύεται ότι γίνεται αυτό είναι επειδή το περιττό λίπος περιορίζει την απορρόφηση βιταμίνης D.

Η καθιστική ζωή, επίσης, συμβάλλει στην έλλειψη βιταμίνης D από την άποψη ότι είναι λιγότερο πιθανό να βγαίνουμε από το σπίτι και να την συνθέτουμε μέσω της έκθεσης στον ήλιο.

Σε μια άλλη έρευνα από το 2014, γυναίκες που λάμβαναν συμπλήρωμα της βιταμίνης έχασαν περισσότερο βάρος σε σχέση με εκείνες που λάμβαναν placebo. Βέβαια, η έρευνα ήταν μικρής κλίμακας (218 συμμετέχουσες) και παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες, όπως ο ύπνος και η άσκηση.

Μία ακόμα υπόθεση για το πώς η βιταμίνη D μπορεί να σχετίζεται με την απώλεια βάρους είναι πως συμβάλλει στη μειωμένη αποθήκευση λίπους στους ιστούς του οργανισμού.

Σε γενικές γραμμές, φαίνεται πως το γεγονός ότι η βιταμίνη D παίζει ρόλο σε τόσες πολλές διεργασίες του σώματος την καθιστά - έστω και έμμεσα - σημαντική και για το βάρος μας. Η έλλειψή της θα επηρεάσει συστήματα που με τη σειρά τους θα επηρεάσουν τα κιλά μας.

Όσον αφορά τη χορήγηση συμπληρωμάτων, οι ειδικοί πιστεύουν ότι ακόμα χρειάζονται αρκετές μελέτες για να επιβεβαιωθεί ότι όντως βοηθούν. Είναι, όμως, καλή ιδέα να κάνετε εξετάσεις για τα επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα σας, καθώς είναι πάντα καλό να γνωρίζετε αν χρειάζεται να κάνετε κάποια αλλαγή. Μιλήστε με τον γιατρό σας για να σας συμβουλεύσει αν ένα συμπλήρωμα θα ήταν σωστή επιλογή για εσάς.