Η ντομάτα είναι ένα πολύ υγιεινό λαχανικό, επειδή πέρα από τις βιταμίνες της, προσφέρει μεγάλες ποσότητες νερού, ινών και λυκοπενίου. Το λυκοπένιο είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, και η απορρόφησή του από τον οργανισμό αυξάνεται όταν η ντομάτα είναι μαγειρεμένη.

Συνεπώς, ας δούμε μερικές πολύ νόστιμες ιδέες για να μαγειρέψουμε και να κάνουμε πιο ενδιαφέρουσα την ντομάτα, και να μην την έχουμε απλά ως ένα ακόμα σαλατικό.

Σως Ρομέσκο

Η ισπανικής προέλευσης σάλτσα θέλει ένα τηγάνι στο οποίο σωτάρουμε ντομάτες μαζί με ένα ολόκληρο σκόρδο, και έπειτα χτυπάμε στο μπλέντερ με αμύγδαλα, ελαιόλαδο και λίγο ξύδι βαλσάμικο.

Στο γκριλ

Θα τολμήσουμε να πούμε πως τα πάντα γίνονται πιο νόστιμα στο γκριλ (και ακόμα καλύτερα σε ανοιχτή φωτιά) και αυτό ισχύει και για λαχανικά. Η γεύση τους ενισχύεται αλλά και το διατροφικό τους προφίλ μπορεί να ενισχυθεί, όπως συμβαίνει με το λυκοπένιο.

Γκασπάτσο

Η πιο γνωστή κρύα σούπα φτιάχνεται με ντομάτα, πιπεριά, κρεμμύδι και αγγούρι (η αναλογία της ντομάτας προς όλα τα υπόλοιπα λαχανικά πρέπει να είναι 3 προς 1). Είναι πολύ απλή, μπορείτε να την φτιάξετε από το βράδυ και να την απολαύσετε για μεσημεριανό.

Σπιτική σάλτσα ντομάτας

Αν συνηθίζετε να αγοράζετε έτοιμη σάλτσα ντομάτας, ίσως να το ξανασκεφτείτε. Πέρα από το γεγονός ότι οι σάλτσες του εμπορίου περιέχουν μεγαλύτερες ποσότητες ζάχαρης από το κανονικό, η σπιτική σάλτσα ενδείκνυται για πειραματισμούς με τη σύσταση και τα μυρωδικά, για να τη φτιάξετε ακριβώς όπως σας αρέσει. Συν, κάνει το σπίτι να μυρίζει υπέροχα.

Καλαμάκι με ντοματίνια και μοτσαρέλα

Και κάτι ωμό. Τέλεια ιδέα για σνακ αν έχετε καλέσει κόσμο. Φροντίστε να αγοράσετε ντοματίνια από ντόπιους παραγωγούς, για να είστε σίγουροι ότι είναι φρέσκα. Σε γενικές γραμμές, αποφύγετε να αγοράζετε ντομάτες όταν δεν είναι στην εποχή τους, αλλά αν χρειάζεστε και δεν μπορείτε να βρείτε αρκετά ώριμες, να θυμάστε ότι το μαγείρεμα πάντα ενισχύει τ γεύση τους.