Ευνοεί τη ρύθμιση του σακχάρου

Αρκετές έρευνες στηρίζουν την υιοθέτηση νηστείας ως τρόπου βελτίωσης του ελέγχου του σακχάρου και πιθανόν της μείωσης του κινδύνου για διαβήτη, αν και το φύλο ενδεχομένως παίζει ρόλο και χρειάζονται περισσότερες μελέτες.

Βοηθά ενδεχομένως στην πρόληψη

Η νηστεία φαίνεται να δίνει στον οργανισμό το χρόνο να εστιάσει σε άλλες σημαντικές λειτουργίες, όπως η πρόληψη νόσων.

Μπορεί ενδεχομένως να βελτιώσει την ικανότητα του οργανισμού να ρυθμίζει τη χρόνια φλεγμονή και τον κίνδυνο παθήσεων όπως η καρδιοπάθεια, η πολλαπλή σκλήρυνση και η ρευματοειδής αρθρίτιδα.

Υποστηρίζει ενδεχομένως την εγκεφαλική λειτουργία

Ερευνες σε ζώα, δείχνουν οτι η Νηστεία ενδεχομένως προστατεύει από και βελτιώνει το αποτέλεσμα στη νόσο του Πάρκινσον και του Αλτσχάιμερ, ενώ  βελτιώνει και την εγκεφαλική λειτουργία, στηρίζοντας τη μνήμη και την εγκεφαλική επεξεργασία. Παρομοίως, έρευνες σε ζώα δείχνουν ότι η νηστεία ενδεχομένως μπορεί να προστατεύσει την εγκεφαλική υγεία και να αυξήσει την παραγωγή νευρώνων.

Ερευνες σε ανθρώπους αναφέρουν ότι η Νηστεία μπορεί ενδεχομένως να μειώσει τα συμπτώματα άγχους και κατάθλιψης και να βελτιώσει τους κοινωνικούς δεσμούς.

Περισσότερες έρευνες χρειάζονται για να αξιολογηθούν αυτές οι επιδράσεις, αλλά τα ευρήματα εώς σήμερα είναι ενθαρρυντικά.

Μπορεί ενδεχομένως να καθυστερήσει τη γήρανση και να στηρίξει την ανάπτυξη και τον μεταβολισμό

Η νηστεία και ιδιαίτερα η υιοθέτηση διατροφής χαμηλής σε πρωτείνη, έχει συνδεθεί σε έρευνες σε ζώα με μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής.

Επιπλέον, η νηστεία φαίνεται να προάγει τα επίπεδα της αυξητικής ορμόνης, μιας ορμόνης που παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και αναγέννηση, στον μεταβολισμό, στην απώλεια βάρους, στη μυϊκή δύναμη και στην επίδοση στην άσκηση.

Ερευνες στη μακροζωία, σε μεγάλο βαθμό περιορίζονται σε ζώα, επομένως χρειάζονται περισσότερες για να κατανοηθεί πλήρως πώς αυτό μπορεί ενδεχοένως να επηρεάζει την ανθρώπινη γήρανση.

Μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους

Πολλοί άνθρωποι που ακολουθούν μια δίαιτα στρέφονται στη Νηστεία ως προσέγγιση για την απώλεια βάρους. Ερευνες δείχνουν ότι  ελέγχοντας πόσες φορές τρώει κάποιος ή οι σύντομες νηστείες μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του βάρους, στην απώλεια λίπους και στη βελτίωση των λιπιδίων. Άλλες έρευνες έδειξαν ότι η Νηστεία συμβάλλει στην αύξηση της ικανότητας στροφής του μεταβολισμού στην καύση λίπους, στη διατήρηση μυικής μάζας και στη βελτίωση της σύνθεσης του σώματος στους υπέρβαρους.

Πηγές:
BBC