Η κετογονική διατροφή, γνωστή και ως κέτο, βασίζεται στον περιορισμό των υδατανθράκων και την αύξηση της ποσότητας λίπους που καταναλώνουμε, με σκοπό ο οργανισμός μας να αρχίσει να καίει λίπος για ενέργεια, χάνοντας πιο εύκολα κιλά. Είναι μια διατροφή που, σε ελεγχόμενες περιόδους και με βοήθεια από διατροφολόγο, μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματική για άμεση απώλεια βάρους. Ακούγεται όμως και πως θα μπορούσε να είναι κατάλληλη για γυναίκες στην εμμηνόπαυση. Κατά πόσο ισχύει αυτό;

Αρχικά, γιατί στην εμμηνόπαυση;

Κατά την εμμηνόπαυση, οι αλλαγές στις ορμόνες μπορούν να κάνουν πιο εύκολη την αύξηση βάρους στις γυναίκες, και ειδικά με τη μορφή περιττού λίπους στην κοιλιά. Το συγκεκριμένο λίπος είναι σημαντικός παράγοντας κινδύνου για πολλές σοβαρές παθήσεις της καρδιάς, όπως και για διαβήτη.

Συνεπώς, θα είχε αρκετό νόημα η κετογονική διατροφή να βοηθά με αυτό το συγκεκριμένο πρόβλημα. Παρ' όλα αυτά, δεν είναι τόσο εύκολο. Εκτός του ότι δεν υπάρχουν αρκετές μελέτες που να στηρίζουν με χειροπιαστές αποδείξεις ότι η κέτο έχει οφέλη στην εμμηνόπαυση, δεν είναι και μια διατροφή που μπορεί να διατηρηθεί εύκολα σε βάθος χρόνου. Μακροπρόθεσμα, το να κόψετε μια διατροφική ομάδα από την καθημερινότητά σας θα κάνει περισσότερο κακό παρά καλό, και αν σταματήσετε την κέτο μπορεί να είναι πιο εύκολο να επιστρέψετε με ακόμα περισσότερη όρεξη σε μέχρι πρότινος "απαγορευμένες" τροφές.

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε, επίσης, ότι όπως και σε πολλές άλλες δίαιτες με σκοπό την γρήγορη απώλεια κιλών, υπάρχει ο κίνδυνος να πάρετε πίσω το χαμένο βάρος αρκετά γρήγορα. Οι περισσότεροι ειδικοί και διατροφολόγοι εξακολουθούν να προτείνουν τη Μεσογειακή διατροφή ως πιο κατάλληλη για τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους.