Αλεξάνδρα Γκίτση

Λευκός καπνός βγήκε από τη συνάντηση που είχε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης με τους εκπροσώπους λιανεμπορικών επιχειρήσεων και δη τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ.

Μετά το πέρας της συνάντησης, ο υπουργός δήλωσε ότι συμφωνήθηκε η κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ να παρουσιάσει μέσα στον Οκτώβριο το καλάθι της νοικοκυράς. Σε αυτό το καλάθι το οποίο θα προκύψει από 20 βασικές κατηγορίες και θα είναι διαφορετικό από κάθε αλυσίδα, θα συμπεριλαμβάνονται 50 προϊόντα απαραίτητα για τη διαβίωση ενός νοικοκυριού στο οποίο και θα δοθεί η μάχη να συγκρατηθούν οι τιμές. Ωστόσο δεν διευκρινίστηκε από τους εκπροσώπους των αλυσίδων σούπερ μάρκετ ποια θα είναι η χρονική διάρκεια αυτής της πρωτοβουλίας.

Ο υπουργός απαντώντας σε ερώτηση του Euro2day.gr αν συμφωνήθηκε το πάγωμα των τιμών σε αυτά τα προϊόντα είπε: «δεν συζητήσαμε για πάγωμα, καθώς το πάγωμα δεν είναι στο δικό τους χέρι. Την επόμενη εβδομάδα θα έχουμε συνάντηση με όλη τη βιομηχανία για να δούμε πώς και η βιομηχανία μπορεί να συμβάλλει στη συγκράτηση των αυξήσεων των τιμών». Και συμπλήρωσε «πιστεύω ότι όλοι έχουν καταλάβει το μέγεθος της αναγκαιότητας τα βασικά για τη διαβίωση των Ελλήνων προϊόντα να κρατηθούν στο μέγιστο δυνατό χαμηλότερο επίπεδο».

Σε άλλη ερώτηση του Euro2day.gr αν αυτή η συμφωνία είναι μια άτυπη συμφωνία κυρίων, ήταν κατηγορηματικός: «δεν είναι καθόλου άτυπη συμφωνία κυρίων και για αυτό η κάθε αλυσίδα θα κάνει τη δική της πολιτική. Δεν παραβιάζουμε το δίκαιο του ανταγωνισμού. Είναι κάτι που δεν θα κάναμε ποτέ».

Ο υπουργός ανέφερε επίσης «είναι μια μάχη που πρέπει να τη δώσουμε και να την κερδίσουμε». Ο κ. Γεωργιάδης είπε πως κατά τη διάρκεια της συνάντησης εξετάσθηκε διεξοδικά και το ζήτημα της επάρκειας των προϊόντων. «Είναι ένα θέμα που απασχολεί αρκετές ευρωπαϊκές χώρες υπό τις παρούσες συνθήκες και θέλω να τους ευχαριστήσω διότι η ελληνική αγορά όπως και κατά την περίοδο της πανδημίας κατάφερε να ξεχωρίσει και να μην έχει ζητήματα ελλείψεων- θα καταφέρει και τώρα να έχει πλήρη επάρκεια προϊόντων παρά τις πολύ μεγάλες διεθνείς πιέσεις σε διάφορα είδη προϊόντων. Αυτό είναι αποτέλεσμα της πολύ καλής δουλειάς που έκαναν όλους τους προηγούμενους μήνες για να προλάβουν να έχουν τις επαρκείς προμήθειες που δημιουργούν ένα δείκτη ασφαλείας για τον Έλληνα καταναλωτή», είπε.

Επίσης συζητήθηκε εκτενώς το ενεργειακό και μέτρα που θα βοηθήσουν στη μείωση του ενεργειακού κόστους αλλά και ως προς την επιδότηση που δίνει η Κυβέρνηση. Ενώ είπε: «Η Κυβέρνηση θα παραμείνει κοντά στον κλάδο για να λύνει θεσμικά προβλήματα αλλά και προβλήματα που παρουσιάζονται κατά την πορεία ώστε να συνεχίσουμε αυτή την καλή μας συνεργασία αλλά και θα παρακολουθούμε με τη μέγιστη δυνατή αυστηρότητα την εφαρμογή αυτών των αποφάσεων».

Το πρόβλημα με τις ανατιμήσεις και τον πληθωρισμό δεν είναι μόνο ελληνικό. Στην Ισπανία έχει ξεσπάσει “πόλεμος” μεταξύ των αλυσίδων αλλά και μεταξύ των αλυσίδων και μελών της Ισπανικής Κυβέρνησης. Στα μέσα Σεπτεμβρίου, όπως είχε γράψει το Euro2day.gr ο γαλλικός όμιλος Carrefour, που βρίσκεται στη δεύτερη θέση πίσω από τη Mercadona, ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει έως τις 8 Ιανουαρίου ένα καλάθι 30 προϊόντων προς 30 ευρώ. Η αλυσίδα, υποστηρίζει ότι το μέτρο στοχεύει να συμβάλει στην προάσπιση της αγοραστικής δύναμης των πελατών.

Πηγές:
euro2day

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Webinar Φάκελοι Υγείας με θέμα: ''Καρδιακή ανεπάρκεια & συννοσηρότητες''
Το νέο διοικητικό συμβούλιο του ΣΦΕΕ και το ψήφισμα της γενικής συνέλευσης
Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: Πιο αποτελεσματική η διατροφική προσαρμογή από τα φάρμακα [μελέτη]