Το αίμα κυκλοφορεί στο σώμα μας και μεταφέρει θρεπτικά συστατικά και οξυγόνο σε όλα μας τα όργανα, από την καρδιά και τον εγκέφαλο μέχρι τους μυς και το δέρμα . Η υγιεινή διατροφή είναι ένας τρόπος για να βελτιώσετε την κυκλοφορία του αίματος. Σε συνδυασμό με την άσκηση, την ενυδάτωση, τη διαχείριση βάρους και την αποχή από το τσιγάρο, ορισμένες τροφές μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της κυκλοφορίας. Ας δούμε ποιες είναι αυτές.

Πιπέρι καγιέν

Αυτό που μας καίει το στόμα είναι μια ένωση που ονομάζεται καψαϊκίνη και μπορεί επίσης να βοηθήσει τις αρτηρίες μας να λειτουργήσουν καλά. Προφανώς, τα οφέλη της καψαϊκίνης είναι συμπληρωματικά με οποιαδήποτε άλλη τροφή έχουμε στο πιάτο μας, μιας και χρησιμοποιούμε τόσο μικρή ποσότητα.

Παντζάρια

Αυτό το λαχανικό είναι πλούσιο σε νιτρικά άλατα, τα οποία το σώμα μπορεί να μετατρέψει σε μονοξείδιο του αζώτου. Το μονοξείδιο του αζώτου βοηθά στη φυσική χαλάρωση των αιμοφόρων αγγείων και στη βελτίωση της ροής του αίματος στους ιστούς και τα όργανά μας. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ο χυμός παντζαριών μπορεί επίσης να μειώσει τη συστολική πίεση (ο πρώτος αριθμός σε μια μέτρηση της αρτηριακής πίεσης, αυτή που αναφέρουμε ως "μεγάλη πίεση").

Μούρα

Τα μούρα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, συμπεριλαμβανομένου ενός που είναι ιδιαίτερα καλό για τα αιμοφόρα αγγεία μας: τις ανθοκυανίνες. Είναι η χρωστική στην οποία οφείλουν τα έντονα χρώματά τους. Οι ανθοκυανίνες μπορεί να βοηθήσουν στην προστασία των τοιχωμάτων των αρτηριών από βλάβες, καθώς και στο να παραμείνουν εύκαμπτες. Επιπλέον, οι ανθοκυανίνες ενισχύουν την απελευθέρωση μονοξειδίου του αζώτου.

Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, το σκουμπρί, η πέστροφα και η σαρδέλα είναι γεμάτα με ω-3 λιπαρά. Μελέτες δείχνουν ότι αυτές οι ενώσεις είναι καλές για την κυκλοφορία του αίματος. Η κατανάλωση ψαριών όχι μόνο μειώνει την αρτηριακή πίεση, μπορεί επίσης να βοηθήσει να διατηρήσετε τις αρτηρίες σας καθαρές.

Ρόδια

Οι σπόροι του ροδιού είναι γεμάτοι με θρεπτικά συστατικά, ιδιαίτερα αντιοξειδωτικά και νιτρικά άλατα που μπορούν να ενισχύσουν την κυκλοφορία του αίματος με το να διαστέλλουν τα αιμοφόρα αγγεία και να μειώνουν την αρτηριακή σας πίεση. Αυτό σημαίνει ότι περισσότερο οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά παρέχονται στους μυς σας και σε άλλους ιστούς.

Σκόρδο

Το σκόρδο περιέχει μια ένωση του θείου που ονομάζεται αλισίνη που βοηθά τα αιμοφόρα αγγεία να χαλαρώσουν. Μελέτες δείχνουν ότι σε άτομα που ακολουθούν μια διατροφή πλούσια σε σκόρδο, η κυκλοφορία του αίματος είναι καλύτερη. Αυτό σημαίνει ότι η καρδιά δεν χρειάζεται να εργάζεται τόσο σκληρά για να μετακινήσει το αίμα σε όλο το σώμα, κάτι που βοηθά στη διατήρηση της αρτηριακής σας πίεσης σε φυσιολογικά επίπεδα.

Καρύδια

Είναι πλούσια σε α-λινολενικό οξύ, ένα είδος ω-3 λιπαρών οξέων, το οποίο μπορεί να βοηθήσει την ομαλή κυκλοφορία του αίματος. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η τακτική κατανάλωση καρυδιών για 8 εβδομάδες βελτίωσε την υγεία των αιμοφόρων αγγείων βοηθώντας τα να παραμείνουν ελαστικά.

Σπανάκι

Τροφές πλούσιες σε νιτρικά άλατα όπως το σπανάκι μπορεί να βελτιώσουν την κυκλοφορία σας. Αυτές οι ενώσεις βοηθούν στη διεύρυνση των αιμοφόρων αγγείων και δημιουργούν περισσότερο χώρο για τη διέλευση του αίματος. Επίσης, μια μελέτη διαπίστωσε ότι μια διατροφή πλούσια σε σπανάκι βοήθησε να διατηρηθούν οι αρτηρίες ελαστικές και βοήθησε στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Εσπεριδοειδή

Η βιταμίνη C δεν είναι ο μόνος λόγος για να κάνετε τα εσπεριδοειδή μέρος της διατροφής σας. Τα αντιοξειδωτικά που βρίσκονται στα φρούτα μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής, στην πρόληψη των θρόμβων αίματος και στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος. Και αν είστε λάτρης του χυμού πορτοκαλιού, είστε τυχεροί. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η τακτική κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού μείωσε την αρτηριακή πίεση.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Πολλαπλούν μυέλωμα: Ποια είναι τα προειδοποιητικά σημάδια
"Ευαγγελισμός": Επεισόδιο μεταξύ του υποδιοικητή και γιατρών στην εφημερία
Χαμηλή τεστοστερόνη και στυτική δυσλειτουργία: Σχετίζονται;