Τα κεράσια ανήκουν στο γένος Prunus και είναι δημοφιλές τρόφιμο εδώ και χιλιάδες χρόνια. Ηταν αγαπημένο φρούτο για τους αρχαίους Έλληνες και Ρωμαίους.

Τα κεράσια είναι πλούσια σε πολλές σημαντικές βιταμίνες και μέταλλα.

Πολλά από τα οφέλη τους οφείλονται στη βιταμίνη C που περιέχουν. Γνωστή και ως ασκορβικό οξύ, η βιταμίνη C παίζει σημαντικό ρόλο στην απορρόφηση σιδήρου, στη δημιουργία κολλαγόνου και σε άλλες σημαντικές λειτουργίες του οργανισμού. Τα κεράσια περιέχουν επίσης βιταμίνη Β6, Κ, κάλιο και μαγνήσιο.

Επιπλέον οφέλη στην υγεία είναι

Μειωμένος πόνος μετά την άσκηση

Η άσκηση είναι σημαντική για έναν υγιεινό τρόπο ζωής αλλά ορισμένοι την αποφεύγουν γιατί ανησυχούν για τυχόν πόνο στη συνέχεια. Τα κεράσια μπορεί ενδεχομένως να απαλύνουν αυτή τη δυσφορία.

Σε έρευνα αθλητές που έτρεχαν και έπιναν βυσσινάδα πριν τον αγώνα είχαν λιγότερους πόνους μετά από αυτόν.

Πρόληψη του καρκίνου

Ερευνες δείχνουν ότι τα κεράσια μπορεί ενδεχομένως να μειώνουν τη φλεγμονή. Η φλεγμονή παίζει ρόλο στην ανάπτυξη διάφορων νόσων όπως ορισμένα είδη καρκίνου. Έρευνες έδειξαν ότι τα κεράσια συμβάλλουν στη μείωση της φλεγμονής χωρίς μείωση του σακχάρου στο αίμα ή των επιπέδων ινσουλίνης.

Υγεία της καρδιάς

Ειδικοί εντόπισαν ποικιλία πολυφαινολών στα κεράσια. Οι πολυφαινόλες είναι είδος αντιοξειδωτικών που βρίσκονται στα φυτά.

Πολλές έρευνες έδειξαν ότι άνθρωποι που ακολουθούν διατροφή πλούσια σε αυτές τις ουσίες είναι λιγότερο πιθανό να εμφανίσουν καρδιαγγειακές νόσους.

Είναι πιθανό να ενισχύουν τον εγκέφαλο

Οι ανθοκυανίνες συνδέονται με καλύτερη υγεία εγκεφάλου και καλύτερη μνήμη και αντίληψη. Μια έρευνα έδειξε ότι ο χυμός τους σε καθημερινή βάση για 12 εβδομάδες βελτίωσε τη λεκτική ευφράδεια και τη μνήμη σε ηλικιωμένους με ελαφρά έως μέτρια άνοια. Αυτό δεν αποτελεί ίαση αλλά πιθανόν δεν βλάπτει η δοκιμή του.

Πιθανόν προστατεύουν τα κύτταρα

Τα κεράσια είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Πρόκειται για χημικές ουσίες που μπορούν να βοηθήσουν το σώμα να αντιμετωπίσει τις βλάβες στα κύτταρα. Οι βλάβες μπορούν να προέλθουν από φλεγμονή, άσκηση, κάπνισμα, ρύπανση. Ορισμένες έρευνες έδειξαν ότι τα κεράσια συμβάλλουν στη μείωση της βλάβης. Μικρή έρευνα έδειξε ότι λίγη βυσσινάδα για 2 εβδομάδες βοηθούσε.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Το ρινικό μικροβίωμα πιθανός διαγνωστικός βιοδείκτης για τη σηψαιμία
Ποιες τροφές είναι αφροδισιακές
'Αρειος Πάγος: Αντισυνταγματική η περικοπή στους μισθούς νοσοκομειακών γιατρών