Πολύς είναι ο κόσμος που λέει ότι τα αμύγδαλα είναι οι πιο υγιεινοί ξηροί καρποί. Και μπορεί αυτό να μην ισχύει (τα καρύδια προσπερνούν, έστω για λίγο), αλλά η αλήθεια που πρέπει να θυμόμαστε είναι πως οι ξηροί καρποί αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μιας σωστής, ισορροπημένης διατροφής. Προσφέρουν πολύ καλές ποσότητες βιταμινών και μετάλλων, μαζί με μια έξτρα δόση φυτικών ινών μέσα στην ημέρα μας. Και, όπως σε κάθε άλλη άποψη της διατροφής μας, η ποικιλία κάνει και εδώ την διαφορά, μιας και κάθε ξηρός καρπός περιέχει από διαφορετικά θρεπτικά συστατικά.

Ας πιάσουμε, όμως, τα αμύγδαλα και ας δούμε μερικές πληροφορίες που πρέπει να ξέρουμε, για να τα εκτιμήσουμε ακόμα περισσότερο.

Πλούσιο διατροφικό προφίλ

Τα αμύγδαλα είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών, πρωτεϊνών, υγιών λιπαρών, βιταμίνης Ε, μαγνησίου, φωσφόρου και καλίου. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά παίζουν κρίσιμους ρόλους σε πολλές σωματικές λειτουργίες, όπως η παραγωγή ενέργειας, η ανάπτυξη των κυττάρων και η λειτουργία του ανοσοποιητικού.

Λιπαρά (αλλά από αυτά που θέλουμε)

Όπως πολλοί άλλοι ξηροί καρποί, τα αμύγδαλα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, αλλά μιλάμε για υγιή, μονοακόρεστα λιπαρά. Αυτού του είδους τα λιπαρά προστατεύουν την υγεία της καρδιάς μας αντί να την βλάπτουν και μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα της "κακής" LDL χοληστερόλης μας, αυξάνοντας παράλληλα τα επίπεδα της HDL, δηλαδή της "καλής".

Είναι χαμηλά σε υδατάνθρακες

Τα αμύγδαλα έχουν ελαφρώς λιγότερους υδατάνθρακες σε σύγκριση με άλλους ξηρούς καρπούς και αποτελούν μια καλή επιλογή σνακ για άτομα με διαβήτη ή όσους ακολουθούν μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες. Η ποσότητα των φυτικών ινών που βρίσκεται στα αμύγδαλα είναι ιδιαίτερα σημαντική αν πάσχετε από διαβήτη τύπου 2.

Περιέχουν πολύ καλές ποσότητες ασβεστίου

Λόγω της περιεκτικότητάς τους σε ασβέστιο, τα αμύγδαλα μπορούν να ενισχύσουν την υγεία των οστών και των δοντιών. Ειδικά αν δεν καταναλώνετε γαλακτοκομικά προϊόντα, μια χούφτα αμύγδαλα μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε ισορροπημένη τη διατροφή σας. Επιπλέον, περιέχουν μαγνήσιο, ψευδάργυρο, βιταμίνη Κ και μαγγάνιο, τα οποία μπορούν επίσης να συμβάλουν στην καλή υγεία των οστών.

Περιέχουν άφθονα αντιοξειδωτικά

Τα αμύγδαλα είναι καλή πηγή αντιοξειδωτικών, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης Ε και των φλαβονοειδών. Αυτά βοηθούν στην προστασία των κυττάρων από βλάβες που προκαλούνται από το οξειδωτικό στρες.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Πόσο πιθανό είναι να μείνω έγκυος όταν έχω περίοδο
Εντοπίζοντας τα ''σιωπηλά'' συμπτώματα στρες
Η Sanofi Υποστηρικτής της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής