Φίλιππος Πανταζής

Την απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλει πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους στο βρεφικό γάλα ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια σύσκεψης με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, με θέμα την ακρίβεια και την παρουσίαση νέων μέτρων για την αντιμετώπισή της.

«Στη μάχη ανταγωνισμού υπέρ του καταναλωτή αξιοποιούμε νέα εργαλεία πολιτικής μέχρι να καταλάβουν όλοι και ειδικά οι πολυεθνικές εταιρείες ότι η Ελλάδα δεν είναι μπανανία και ο πληθωρισμός της απληστίας δεν μπορεί να είναι ανεκτός», τόνισε ο πρωθυπουργός.

Όπως είπε, «η ενδυνάμωση της ΔΙΜΕΑ και οι εντατικοί έλεγχοι που έγιναν τους τελευταίους μήνες στην αγορά, κυρίως οι δύσκολοι έλεγχοι που αφορούν τους παράγοντες κόστους και κερδοφορίας των βασικών προϊόντων που αποτελούν και το καλάθι του νοικοκυριού, μας έχουν βοηθήσει να κατανοήσουμε πολύ καλύτερα τους μηχανισμούς λειτουργίας της αγοράς».

Τα νέα μέτρα, σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης, «έχουν ως στόχο να αντιμετωπίσουν χρόνιες στρεβλώσεις, οι οποίες έχουν συσσωρευτεί επί πολλά χρόνια στην αγορά και δυστυχώς έχουν γίνει εντονότερες ως αποτέλεσμα της εισαγόμενης πληθωριστικής κρίσης. Και έχουν οδηγήσει στο απαράδεκτο φαινόμενο αντίστοιχα προϊόντα πολυεθνικών εταιρειών να πωλούνται πολύ ακριβότερα στην Ελλάδα απ’ ό,τι σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Και αυτό δεν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται ανεκτό.

Οι παρεμβάσεις μας στοχεύουν πρωτίστως σε καθαρές τιμές τιμοκαταλόγου, περιορίζοντας τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% και μεταφέροντας αντίστοιχα το όφελος στον καταναλωτή. Αφορούν προϊόντα ευρείας χρήσης, όπως καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν, βρεφικές πάνες, οπωροκηπευτικά.

Ειδική πρόνοια θα υπάρχει και για το ζήτημα του βρεφικού γάλακτος. Πράγματι είναι εντελώς αδικαιολόγητο ότι οι τιμές στην Ελλάδα είναι πολύ ακριβότερες από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Εκεί θα μπει ένα πλαφόν στο περιθώριο του μεικτού κέρδους, έτσι ώστε οι τιμές να εφαρμοστούν σε λογικά για την Ευρώπη επίπεδα. Με τα μέτρα αυτά, σκοπός μας είναι να διορθώσουμε στρεβλές εμπορικές πρακτικές και βασική μας προτεραιότητα παραμένει η προστασία του καταναλωτή και η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς».

Πηγές:
euro2day

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Νέα εκστρατεία ενημέρωσης για την ατοπική δερματίτιδα
Πώς μπορεί η βιταμίνη D να βελτιώσει την ανοσία έναντι του καρκίνου [μελέτη]
Πώς θα αυξήσω την πρόσληψη φυτικών ινών χωρίς να φουσκώνω