Κανείς δεν θέλει να τρώει άνοστο φαγητό, και εκεί μπαίνουν τα μυρωδικά και τα μπαχαρικά. Μπορούν όχι μόνο να κάνουν το φαγητό πιο συναρπαστικό, αλλά μπορούν επίσης να κάνουν ένα γεύμα πιο υγιεινό. Υπάρχουν πάνω από 300 μυρωδικά και μπαχαρικά που χρησιμοποιούνται στις κουζίνες σε όλο τον κόσμο, πολλά από τα οποία έχουν σημαντικά οφέλη για την υγεία. Αυτά είναι τα τρία που δεν πρέπει όμως να λείπουν ποτέ από την κουζίνα μας.

Κανέλα

Η κανέλα είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μπαχαρικά παγκοσμίως. Λειτουργεί ως ισχυρό αντιοξειδωτικό που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής στο σώμα. Εκτός από αυτό, μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να ωφελήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας. Ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι ακόμη και μισό κουταλάκι του γλυκού θα μπορούσε να είναι αποτελεσματικό. Είναι εύκολο να το βρεις και ακόμα πιο εύκολο να το πετάξεις σε γεύματα και ακόμη και σνακ. Προσθέστε την σε smoothies, πάνω από ψιλοκομμένα μήλα, πασπαλίστε την πάνω από τηγανίτες, ή αφήστε ένα ολόκληρο ξυλαράκι κανέλας να σιγοβράζει μαζί με το κρέας σας.

Κουρκουμάς

Ο κουρκουμάς είναι το μπαχαρικό που δίνει το χαρακτηριστικό χρώμα στο κάρι. Περιέχει πολλές διαφορετικές ενώσεις, με πιο αξιοσημείωτη την κουρκουμίνη. Σήμερα, το μπαχαρικό χρησιμοποιείται περισσότερο στην ινδική κουζίνα, μα οι αρχές της χρήσης του μπορούν να εντοπιστούν στην ινδική ιατρική της Αγιουρβέδα πριν από χιλιάδες χρόνια. Σε αυτήν την κουλτούρα, πιστεύεται ότι ενισχύει την ενέργεια του σώματος, ανακουφίζει από τα αέρια, βοηθά στην πέψη, ρυθμίζει την έμμηνο ρύση, βελτιώνει την αρθρίτιδα και πολλά άλλα. Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι τα θρεπτικά συστατικά του κουρκουμά μπορεί να προστατεύσουν τον εγκέφαλο, να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και καρκίνου και να ανακουφίσουν από τα συμπτώματα της αρθρίτιδας.

Σκόρδο

Το σκόρδο είναι από τα πιο δημοφιλή μυρωδικά σε όλο τον κόσμο – κι ας είναι στην πραγματικότητα λαχανικό. Αναπτύσσεται σε πολλά μέρη και είναι βασικό συστατικό σε αμέτρητες κουζίνες λόγω της μυρωδιάς και του βάθους της γεύσης που προσθέτει στα πιάτα. Το σκόρδο χρησιμοποιείται επίσης για τις φαρμακευτικές του ιδιότητες εδώ και χιλιάδες χρόνια: Οι Αιγύπτιοι, οι Έλληνες, οι Ρωμαίοι, οι Κινέζοι και οι Ινδοί το χρησιμοποιούσαν στην παραδοσιακή τους Ιατρική από την αρχαιότητα. Το σκόρδο έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης και, ως εκ τούτου, τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Περιέχει επίσης αντιοξειδωτικά που ενισχύουν την ικανότητα του σώματος να προστατεύεται από το οξειδωτικό στρες, η οποία έχει αποδειχθεί ότι οδηγεί σε παθήσεις όπως ο διαβήτης, ο καρκίνος και οι ασθένειες της καρδιάς.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Πώς μας ωφελεί η αγκαλιά
Yπέρηχος καρδιάς: Ποιοι είναι οι διαφορετικοί τύποι του
Πού θα γίνουν τη Δευτέρα δωρεάν rapid tests από τον ΕΟΔΥ