Σε γενικές γραμμές, τα μούρα είναι από τα πιο υγιεινά φρούτα που μπορούμε να καταναλώσουμε. Αυτό συμβαίνει επειδή, για το πόσο μικρό μέγεθος και περιεκτικότητα σε θερμίδες έχουν, είναι γεμάτα με φυτικές ίνες, μέταλλα, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Είτε τα βρούμε φρέσκα, είτε κατεψυγμένα, τα μούρα αξίζουν πάντα μια θέση στην διατροφή μας.

Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά στα οφέλη που έχουν τα σμέουρα, ίσως τα πιο όμορφα και εντυπωσιακά από τα μούρα.

Διατροφική αξία

Μπορείτε να βρείτε τα ακόλουθα θρεπτικά συστατικά σε ένα φλιτζάνι (123 γρ.) σμέουρα:

Θερμίδες: 51–57

Φυτικές ίνες: 6,5 γρ.

Βιταμίνη C: 23 mg

Μαγγάνιο: 0,494 mg

Έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη

Τα σμέουρα είναι από τα φρούτα με τη χαμηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Περιέχουν λιγότερο από 2,7 γρ. ανά μερίδα 100 γρ. (περίπου 3/4 του φλιτζανιού), σε σύγκριση με περίπου 17 γραμμάρια σε ένα μικρό μήλο. Η χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη τα καθιστά εξαιρετική επιλογή για άτομα που θέλουν να ελαχιστοποιήσουν την πρόσληψη ζάχαρης, όπως και για άτομα με διαβήτη.

Είναι πλούσια σε αντιγηραντικά αντιοξειδωτικά

Τα σμέουρα είναι εκπληκτική πηγή αντιοξειδωτικών με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C. Μια ανασκόπηση σημείωσε ότι η υψηλότερη πρόσληψη φρούτων πλούσιων σε αντιοξειδωτικά όπως τα σμέουρα σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο χρόνιων ασθενειών όπως οι καρδιαγγειακές παθήσεις και ο καρκίνος. Επιπλέον, τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες που μπορεί να καθυστερήσουν ή να αποτρέψουν ορισμένες μορφές κυτταρικής βλάβης.

Μπορεί να σας προστατεύσουν από τον καρκίνο

Τα αντιοξειδωτικά και οι αντιφλεγμονώδεις ενώσεις στα σμέουρα μπορεί να βοηθήσουν στην προστασία από τον καρκίνο. Ορισμένα στοιχεία δείχνουν ότι αυτές οι ενώσεις μπορεί να μειώσουν την αναπαραγωγή καρκινικών κυττάρων.Μια μελέτη σημείωσε ότι τα σμέουρα παρέχουν ελλαγιταννίνες και ανθοκυανίνες. Οι ελλαγιταννίνες και οι ανθοκυανίνες είναι φυτοχημικές ουσίες που μπορεί να έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες.

Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες

Τα σμέουρα είναι μια από τις καλύτερες πηγές φυτικών ινών, καθώς προσφέρουν 6,5 γρ. ανά μερίδα 100 γρ. Οι ίνες μπορούν επίσης να ενισχύσουν την λειτουργία των ωφέλιμων βακτηρίων του εντέρου. Αυτό μπορεί να έχει θετική επίδραση σε άτομα με παχυσαρκία, μεταβολικό σύνδρομο και άλλες χρόνιες παθήσεις του εντέρου.

Μπορεί να ενισχύουν τον εγκέφαλο και τη μνήμη

Τα σμέουρα βοηθούν στην καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες, μιας ανισορροπίας μεταξύ των ελεύθερων ριζών που βλάπτουν τα κύτταρα και της ικανότητας του σώματος να καταπολεμά τις βλαβερές επιπτώσεις τους. Το οξειδωτικό στρες θεωρείται παράγοντας κινδύνου σε ασθένειες όπως το Αλτσχάιμερ και η νόσος του Πάρκινσον.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Στο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Υγείας στη Βουδαπέστη ο Μάριος Θεμιστοκλέους
Άδωνις Γεωργιάδης: Δεν θέλουμε πόλεμο με τους γιατρούς
Σε 16 ανέρχονται τα επιβεβαιωμένα κρούσματα πανώλης μικρών μηρυκαστικών