Η πιο συνήθης μορφή καρκίνου του εγκεφάλου στους ενήλικες στην πραγματικότητα είναι ένα σύνολο από τέσσερις διαφορετικές παθήσεις, σύμφωνα με νέα έρευνα που θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερο στοχευμένες θεραπείες.

Εντοπίζοντας τους τέσσερις διαφορετικούς υπότυπους όγκων πολύμορφου γλοιοβλαστώματος, η αμερικανική ομάδα ανακάλυψε ότι καθένας μπορεί να σχηματιστεί σε διαφορετικά είδη κυττάρων και να απαιτηθούν έτσι διαφορετικές θεραπείες.

Οι περισσότεροι ασθενείς που εμφανίζουν γλοιβλάστωμα που εξαπλώνεται γρήγορα σε άλλες περιοχές του εγκεφάλου και είναι δύσκολα αντιμετωπίσιμο πεθαίνουν 14 μήνες μετά τη διάγνωση.

Ο επικεφαλής της έρευνας, Neil Haye,s από το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας στο Chapel Hill, δήλωσε ότι ανακάλυψε μια ομάδα γεγονότων που συμβαίνουν σχεδόν αποκλειστικά σε αυτόν τον υπότυπο. Πρόκειται για σημαντικά γεγονότα στο ιστορικό της ανάπτυξης και εξάπλωσης του όγκου και αυξάνονται οι ενδείξεις ότι μπορεί ενδεχομένως να συνδέονται με την αρχική δημιουργία των όγκων.

Το εύρημα θα μπορέσει ενδεχομένως να βοηθήσει στην κατανόηση των τύπων κυττάρων στα οποία σημειώνονται αλλαγές που είναι τελικά υπεύθυνες για την αρχική ανάπτυξη του καρκίνου, σημαντικό στοιχείο στην ανάπτυξη στοχευμένων και αποτελεσματικών θεραπειών.

Ο κάθε υπότυπος αντέδρασε διαφορετικά στην επιθετική χημειοθεραπεία και ακτινοβολία, ανακάλυψαν οι ερευνητές, που σημαίνει ότι ορισμένες κατηγορίες φαρμάκων θα μπορούσαν να έχουν αποτέλεσμα σε ορισμένους υπότυπους καρκίνου του εγκεφάλου και όχι σε άλλους.

Ασθενείς με ένα τύπο γλοιβλαστώματος που αντιμετωπίστηκαν με επιθετική χημειοθεραπεία και ακτινοβολία φάνηκε να επηρεάζονται με 50% χαμηλότερο ρυθμό σε σχέση με τους ασθενείς που υποβλήθηκαν σε λιγότερο επιθετική χημειοθεραπεία.

Αυτή η επίδραση φάνηκε λιγότερο έντονα σε δυο από τους υπότυπους και καθόλου στον τέταρτο.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Cancer Cell’.

‘Cancer Cell’.