Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η αυξημένη φυσική δραστηριότητα δεν μετριάζει τις αρνητικές συνέπειες της κακής διατροφής στον κίνδυνο θνησιμότητας.

Η έρευνα έγινε από το University of Sydney, και αποκάλυψε ότι όσοι ακολουθούσαν υψηλής ποιότητας διατροφή και έκαναν πολλή άσκηση είχαν τις λιγότερες πιθανότητες θνησιμότητας. Αυτό δείχνει ότι η κακή διατροφή δεν μπορεί να ισοφαριστεί.

Σε 360.600 Βρετανούς, οι ερευνητές εξέτασαν τη χωριστή και συνδυαστική επίδραση της άσκησης και της διατροφής στη θνησιμότητα από όλα τα αίτια, από καρδιαγγειακά ή από καρκίνο.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο British Journal of Sports Medicine.

Στη διατροφή υψηλής ποιότητας, κόκκινο κρέας- ιδιαίτερα κατεργασμένο- καταναλωνόταν λιγότερο συχνά και τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών καταναλώνονταν καθημερινά. Επίσης αυτή η διατροφή περιλάμβανε 2 μερίδες ψαριού την εβδομάδα.

Οσοι είχαν υψηλά επίπεδα σωματικής δραστηριότητας και υψηλή ποιότητα διατροφής είχαν μείωση 17% του κινδύνου θνησιμότητας από όλα τα αίτια, 19% από καρδιαγγειακή νόσο και 27% από ορισμένα είδη καρκίνου, σε σύγκριση με όσους είχαν υιοθετήσει τη χειρότερη διατροφή και λίγη άσκηση.

Η καθηγήτρια Melody Ding, του University of Sydney, δήλωσε ότι

και η τακτική σωματική δραστηριότητα και η υγιεινή διατροφή παίζουν σημαντικό ρόλο στην προαγωγή της υγείας και της μακροζωίας.

Ορισμένοι πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να εξουδετερώσουν την επίδραση της κακής διατροφής με υψηλά επίπεδα άσκησης ή την επίδραση της λίγης άσκησης με υψηλής ποιότητας διατροφή, αλλά τα στοιχεία έδειξαν ότι αυτό δεν συμβαίνει,

Η προσήλωση σε ποιοτική διατροφή και επαρκή άσκηση είναι σημαντική για τη βέλτιστη μείωση του κινδύνου θνησιμότητας από όλα τα αίτια, καρδιαγγειακή νόσο και καρκίνο, δήλωσε ο ερευνητής Joe Van Buskirk.

Tα αποτελέσματα αυτής της έρευνας επιβεβαιώνουν τη σημασία της άσκησης και της ποιοτικής διατροφής στη θνησιμότητα από όλα τα αίτια και από συγκεκριμένο αίτιο.

Πηγές:
British Journal of Sports Medicine.