Το περπάτημα είναι ο πιο απλός και φυσικός τρόπος να βάλουμε λίγη επιπλέον κίνηση στην ημέρα μας. Συστήνεται σε όλους και θεωρείται από τις καλύτερες μορφές αερόβιας άσκησης που υπάρχουν. Μήπως όμως δεν ισχύουν όλα όσα ακούμε για το περπάτημα; Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικούς επίμονους μύθους.

Μύθος: Το να περπατάμε 10.000 βήματα την ημέρα είναι το ιδανικό

Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τα 10.000 βήματα ως σημείο αναφοράς για έναν καθημερινό στόχο, αλλά αυτός ο αριθμός στην πραγματικότητα προήλθε ως μέρος μιας εκστρατείας μάρκετινγκ. Δεν υπάρχουν πουθενά στοιχεία που να δείχνουν ότι αυτός ο αριθμός βημάτων έχει συγκεκριμένα οφέλη. Υπάρχουν δύο πράγματα εδώ που πρέπει να θυμάστε, που συνυπάρχουν και δεν σχετίζονται: Όσο περισσότερο περπατάτε μέσα στην ημέρα, τόσο μεγαλύτερα θα είναι τα οφέλη, και το πόσα ακριβώς βήματα πρέπει να κάνετε για να αρχίσετε να έχετε αυτά τα οφέλη καθορίζεται από πολλούς παράγοντες, όπως ηλικία και βάρος. Επιπλέον, τα βήματα είναι πολύπλοκος τρόπος να υπολογίζετε τα οφέλη: Περισσότερη σημασία έχει πόση ώρα περπατάτε και πόσο συχνά το κάνετε.

Γεγονός: Το περπάτημα βοηθάει το ανοσοποιητικό και την πέψη

Οι άνθρωποι που περπατούν εμφανίζουν λιγότερα κρυολογήματα επειδή η ήπια άσκηση διεγείρει το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο British Journal of Sports Medicine, άτομα που ανέφεραν ότι ασκούνταν πέντε ημέρες την εβδομάδα ή περισσότερες (η μελέτη εξέτασε συγκεκριμένα την αερόβια άσκηση, αλλά όχι απαραίτητα μόνο το περπάτημα) έχουν 43% λιγότερες πιθανότητες να κρυολογήσουν. Όταν περπατάτε ή ασκείστε, αυξάνετε τον καρδιακό σας ρυθμό και τη ροή του αίματος, γεγονός που αυξάνει την κυκλοφορία των κυττάρων του ανοσοποιητικού στο σώμα. Η αύξηση της ροής του αίματος είναι επίσης αυτό που κάνει το πεπτικό σας σύστημα να λειτουργεί καλύτερα.

Μύθος: Το περπάτημα μπορεί να θεραπεύσει την κατάθλιψη και το άγχος

Η περισσότερη άσκηση συνδέεται με οφέλη για την ψυχική υγεία, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις καμία άσκηση, όπως το περπάτημα, δεν μπορεί από μόνη της να θεραπεύσει μια κλινική διαταραχή. Η άσκηση μπορεί να ανακουφίσει από τα άμεσα συμπτώματα και να μας φτιάξει τη διάθεση, αλλά ένα πρόβλημα όπως η κατάθλιψη θα χρειαστεί ψυχοθεραπεία, σε ορισμένες περιπτώσεις και φαρμακευτική αγωγή για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά.

Μύθος: Το τρέξιμο είναι πάντα ανώτερο από το περπάτημα

Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Μπορεί, για παράδειγμα, το τρέξιμο να καίει περισσότερες θερμίδες από το περπάτημα στον ίδιο χρόνο, αλλά είναι διαφορετικές ασκήσεις. Το περπάτημα δεν ασκεί πολλή πίεση στις αρθρώσεις μας, και είναι ιδανικό για άτομα με χαμηλότερη φυσική κατάσταση ή μεγαλύτερης ηλικίας. Δεν είναι ανάγκη πάντα να περάσετε από το περπάτημα στο τρέξιμο, επειδή αν το περπάτημα είναι αυτό που αληθινά απολαμβάνετε να κάνετε, είναι πιο πιθανό να το συνεχίσετε με σταθερό πρόγραμμα (άρα να καρπωθείτε και περισσότερα οφέλη).

Γεγονός: Το να περπατάμε πιο γρήγορα καίει περισσότερες θερμίδες

Ενώ οποιαδήποτε δραστηριότητα καίει θερμίδες, όσο περισσότερη ένταση προσφέρετε στις προπονήσεις σας, τόσο περισσότερες θερμίδες καίτε. Αυτό ισχύει και για το περπάτημα. Αν δεν θέλετε να τρέξετε, το να αυξήσετε τον ρυθμό στο περπάτημά σας είναι μια καλή ιδέα για να δώσετε ποικιλία στην γυμναστική σας.

Μύθος: Πρέπει να περπατάμε 30 λεπτά καθημερινά

Αυτό μπορεί να γίνει παγίδα. Ενώ θα ήταν ιδανικό να μπορούμε να αφιερώνουμε κάθε μέρα έναν συγκεκριμένο χρόνο για γυμναστική, όλη η άσκηση που κάνουμε μέσα στην ημέρα μετράει. Ακόμα και αν σπάσετε τη γυμναστική σας σε μικρά δεκάλεπτα θα βοηθήσει.