Αν ψάχνετε τις νέες τάσεις στην υγιεινή διατροφή, συνέχεια θα ανακαλύπτετε και κάτι ακόμα. Κάποιες τάσεις είναι καλές, κάποιες απλώς προϊόντα καλού μάρκετινγκ. Και μερικές από αυτές μπαίνουν στη σφαίρα της συλλογικής μας συνείδησης και πετυχαίνουν. Ας δούμε ποιες τάσεις είναι αυτές που μάλλον θα το καταφέρουν αυτό μέσα στο 2023.

Περισσότερο μαγείρεμα στο σπίτι

Όλοι ζήσαμε τις αυξήσεις τιμών - στο σούπερ μάρκετ, στο ντελίβερι, παντού - και όλοι μας σκεφτήκαμε ότι ίσως η παλιά, καλή "κατσαρόλα" πρέπει να κάνει ένα δυναμικό comeback. Που είναι και καλή ιδέα από άποψη υγείας, μιας και το μαγείρεμα στο σπίτι είναι ο καλύτερος τρόπος να είμαστε απόλυτα σίγουροι τι τρώμε, πόσο τρώμε και πόσο υγιεινό είναι αυτό που τρώμε.

Περισσότερη φυτική πρωτεΐνη: Ανάγκη του οργανισμού ή της τσέπης;

Και των δύο, θα πούμε εμείς. Το γεγονός ότι τα όσπρια είναι από τις πιο φτηνές πηγές πρωτεΐνης είναι μόνο ένας από τους λόγους που τα λατρεύουμε. Είναι εξαιρετικά τρόφιμα που περιέχουν άφθονα θρεπτικά που χρειάζεται ο οργανισμός μας, με μηδέν κορεσμένα λιπαρά. Και είναι καλό αν - για οποιονδήποτε λόγο - καταλήξουν να βρίσκονται στο τραπέζι μας πιο συχνά.

Περισσότερη χορτοφαγία

Τα νούμερα που σχετίζονται με τη χορτοφαγία είναι σταθερά ανοδικά, ακόμα και αν ο κόσμος δεν το γυρίζει εντελώς στη βίγκαν διατροφή. Εκτός από την οικονομική ελάφρυνση που μπορεί να προσφέρει μια χορτοφαγική διατροφή, είναι και πιο φιλική στο περιβάλλον - πράγμα που αποτελεί τάση παντού, όχι μόνο στη διατροφή. Το κακό αυτού είναι ότι μάλλον θα δούμε και περισσότερα "φυτικά κρέατα", που δεν αποτελούν υγιεινό κομμάτι μιας φυτοφαγικής διατροφής.

Έμφαση στις "πράσινες" λύσεις

Τα προϊόντα που είναι "πράσινα" είναι, πώς να το πούμε, στην κυριολεξία πράσινα. Τα συσκευασμένα, επεξεργασμένα προϊόντα που ισχυρίζονται στην ετικέτα τους ότι είναι πράσινα μάλλον δεν είναι και τόσο. Θέλει προσοχή για να μην πέφτουμε στις παγίδες του μάρκετινγκ - ή απλώς να μην ξεχνάμε να αγοράζουμε κατά βάση φρέσκα, ντόπια προϊόντα. Βέβαια, μέσα σε αυτό υπάρχει και ένα γενικό καλό...

...λιγότερο πλαστικό στις συσκευασίες

Ναι, δεν γίνεται να το αποφύγουμε. Αλλά το ότι πολλές βιομηχανίες αναγκάζονται να χρησιμοποιούν ανακυκλώσιμες συσκευασίες είναι καλό. Επειδή το να συμμετέχει σε αυτό μια τεράστια επιχείρηση είναι καλύτερο από το να χρησιμοποιεί ο καθένας μας χάρτινα καλαμάκια.

Αντικαταθλιπτικές τροφές

Είναι περισσότερο σημείο των καιρών και λιγότερο θέμα διατροφής, πιστεύουμε. Καταλαβαίνουμε η κατάθλιψη είναι το μεγάλο ζήτημα εδώ και όχι η υγιεινή διατροφή. Δεν χρειάζεται κάποιο ξεχωριστό (και είμαστε σίγουροι πανάκριβο επειδή είναι σπάνιο και μακρινό) superfood για να αντιμετωπιστεί η κατάθλιψη. Μόνο σταθερά καλές συνήθειες, και από άποψη διατροφής πολλά φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Εγχώρια.

Περισσότερα θαλασσινά

Η διατροφική αξία των ψαριών και των θαλασσινών γίνεται όλο και πιο γνωστή. Πολλά ψάρια περιέχουν πολύτιμα λιπαρά ω3, ενώ τα περισσότερα θαλασσινά είναι εξαιρετικές πηγές πρωτεΐνης, χωρίς περιττές θερμίδες. Το μέτρο είναι το κλειδί στην κατανάλωσή τους, αλλά είναι πολύ αισιόδοξο ότι περισσότερος κόσμος επιλέγει να τρώει αυτές τις 2-3 μερίδες ψαριού την εβδομάδα.

Ας ανακαλύψουμε ξανά το μέλι

...και τα υπόλοιπα φυσικά γλυκαντικά, αλλά στην Ελλάδα το μέλι είναι λίγο-πολύ η μόνη "επίσημη" εγχώρια επιλογή. Είναι καλό το ότι εξακολουθούμε να κρατάμε την πλάτη στραμμένη στη ζάχαρη, αλλά εξίσου καλό που αρχίζουμε σιγά-σιγά να μην εμπιστευόμαστε τα τεχνητά γλυκαντικά. Το μέλι, από την άλλη μεριά, έχει τουλάχιστον μία (μικρή, αλλά όχι μηδενική όπως η ζάχαρη) θρεπτική αξία. Και πιο πλούσια γεύση.