Οι σύνθετοι υδατάνθρακες παράγονται από τρία ή περισσότερα σάκχαρα συνδεδεμένα μεταξύ τους, γεγονός που καθιστά πιο δύσκολο για το σώμα σας να τα διασπάσει. Επειδή χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να αφομοιωθούν, οι σύνθετοι υδατάνθρακες προσφέρουν ενέργεια στο σώμα πιο σταδιακά σε σχέση με τους απλούστερους υδατάνθρακες.

Υπάρχουν τρία είδη:

  • άμυλο
  • γλυκογόνο
  • φυτικές ίνες

Το άμυλο και οι φυτικές ίνες είναι οι σύνθετοι υδατάνθρακες που βρίσκονται στα τρόφιμα, ενώ το γλυκογόνο βρίσκεται στο σώμα μας. Τα άμυλα και οι ίνες συγκεντρώνονται σε τρόφιμα όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά. Σε αντίθεση με τα άμυλα, οι ίνες δεν αφομοιώνονται από το σώμα. Αντίθετα, βοηθούν την καλή υγεία του εντέρου τροφοδοτώντας τα ευεργετικά βακτήρια της περιοχής.

Σε σύγκριση με τα άτομα που τρώνε πολλούς απλούς υδατάνθρακες, τα άτομα που ακολουθούν διατροφή πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες τείνουν να έχουν χαμηλότερα ποσοστά ορισμένων χρόνιων παθήσεων, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων και του καρκίνου του παχέος εντέρου. Επιπλέον, οι φυτικές ίνες σας βοηθούν να αισθάνεστε χορτασμένοι, που σημαίνει ότι οι τροφές που τις περιέχουν είναι καλές για να ελέγχετε το μέγεθος της μερίδας σας.

Αυτές είναι οι κύριες τροφές που μας προσφέρουν σύνθετους υδατάνθρακες:

Δημητριακά ολικής άλεσης: Κινόα, βρώμη, καστανό ρύζι, σίκαλη

Όσπρια: Φασόλια οποιουδήποτε είδους, φακές, ρεβίθια, φάβα, σόγια, αρακάς

Αμυλούχα λαχανικά: Γλυκοπατάτα και κανονική πατάτα, κολοκύθα, παντζάρια

Φρούτα: Μούρα και ειδικά τα μύρτιλα, μήλα, πορτοκάλια, μπανάνα, ροδάκινο, μάνγκο, φράουλες.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Γονίδια οικογένειας από την Κολομβία ίσως "φρενάρουν" τη νόσο Alzheimer
Τι είναι οι ηλεκτρολύτες και σε ποιες τροφές τους βρίσκουμε
Περπάτημα: "Φάρμακο" κατά του πόνου στη μέση [μελέτη]