Το κεφίρ έχει πολλά οφέλη για την υγεία και μπορεί να είναι μια θρεπτική προσθήκη στη διατροφή σας. 

1. Προάγει την υγεία του εντέρου

Το πεπτικό σας σύστημα φιλοξενεί έναν ολόκληρο κόσμο μικροοργανισμών (μικροβίωμα) που περιλαμβάνει βακτήρια, μύκητες και ιούς. Μερικά από αυτά είναι επιβλαβή, ενώ άλλα είναι χρήσιμα, βοηθώντας στην πέψη και δημιουργώντας ουσίες που χρειάζεται το σώμα σας. Εάν τα κακά βακτήρια αρχίσουν να πολλαπλασιάζονται και να εξαπλώνονται, τίθεται το μικροβίωμα εκτός ισορροπίας, προκαλώντας:

Κοιλιακό άλγος.

Φούσκωμα.

Δυσκοιλιότητα.

Διάρροια.

Αέριο.

Το κεφίρ περιέχει περίπου 12 ενεργά προβιοτικά στελέχη. Όταν τρώτε προβιοτικά και τροφές πλούσιες σε μεταβιοτικά όπως το κεφίρ, προσθέτετε περισσότερα καλά βακτήρια στο έντερό σας. Διατηρούν υπό έλεγχο τα επιβλαβή βακτήρια και υποστηρίζουν την υγεία του εντέρου. Μια μελέτη δείχνει ότι η τακτική κατανάλωση κεφίρ μεταβάλλει θετικά την ισορροπία των οργανισμών στο μικροβίωμα, μειώνοντας τα συμπτώματα της φλεγμονώδους νόσου του εντέρου. Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι το κεφίρ ανακουφίζει από τη χρόνια δυσκοιλιότητα.

2. Διατηρεί γερά οστά

Το να έχετε γερά οστά είναι απαραίτητο για να παραμείνετε δραστήριοι, ειδικά καθώς γερνάτε και χάνετε οστική μάζα. Ένα ποτήρι κεφίρ περιέχει τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε για το χτίσιμο και την αποκατάσταση των οστών, όπως:

Ασβέστιο: Αυτό το απαραίτητο μέταλλο κάνει τα οστά σκληρά. Καθώς το σώμα μας δεν μπορεί να το παράγει, είναι απαραίτητο να λαμβάνετε αρκετό από τη διατροφή σας.

Βιταμίνη D: Δεν μπορείτε να απορροφήσετε το ασβέστιο αν δεν έχετε βιταμίνη D. Έτσι, αυτή η βιταμίνη είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία των οστών.

Φώσφορος: Αυτό το μέταλλο είναι άφθονο στη διατροφή των περισσότερων ανθρώπων και δρα παράλληλα με το ασβέστιο για το χτίσιμο των οστών.

Μαγνήσιο: Βασικό συστατικό στη δομή των οστών, το μαγνήσιο κάνει τα οστά πιο δυνατά.

Βιταμίνη Κ: Βρίσκεται στο κεφίρ πλήρους γάλακτος και εμπλέκεται σε πολλαπλές διαδικασίες των οστών.

3. Καταπολεμά τα μικρόβια

Το κεφίρ καταπολεμά τα μικρόβια που προκαλούν ασθένειες όπως το E. coli και η σαλμονέλα. Σε εργαστηριακές μελέτες, το κεφίρ ήταν εξίσου αποτελεσματικό στην καταπολέμηση των επιβλαβών βακτηρίων με τα αντιβιοτικά. Τα καλά βακτήρια στο κεφίρ ανταγωνίζονται τους επιβλαβείς οργανισμούς για πόρους στο έντερό σας. Και απελευθερώνουν επίσης υποπροϊόντα τοξικά για τα κακά βακτήρια.

Εκτός από την καταπολέμηση των κακών βακτηρίων στο έντερο σας, το κεφίρ προστατεύει τα δόντια από τα βακτήρια που προκαλούν τερηδόνα. Μια μελέτη συνέκρινε την κατανάλωση κεφίρ με καθημερινή πλύση με φθόριο. Το κεφίρ ήταν εξίσου αποτελεσματικό με το φθόριο στη μείωση του κινδύνου τερηδόνας.

4. Διατηρεί τους μυς υγιείς

Η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη για το χτίσιμο και την αποκατάσταση των μυών. Ενώ το κεφίρ δεν έχει τόση πρωτεΐνη όσο το ελληνικό γιαούρτι, έχει περισσότερο από ένα αυγό. Διαθέτει επίσης μαγνήσιο - σημαντικό για την κίνηση των μυών - και φώσφορο, ο οποίος παίζει ζωτικό ρόλο στην ανάπτυξη και την επιδιόρθωση οστών.

5. Βοηθά στη διαχείριση του σακχάρου στο αίμα

Το κεφίρ μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του διαβήτη ή ακόμη και να είναι μέρος του θεραπευτικού σας σχεδίου για τη μείωση των επιπέδων γλυκόζης. Μια μελέτη σε άτομα με διαβήτη τύπου 2 διαπίστωσε ότι η κατανάλωση 566 γρ. κεφίρ την ημέρα βοηθούσε στη διατήρηση της γλυκόζης υπό έλεγχο.

6. Ανακουφίζει από το άγχος

Μπορεί να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε καλύτερα αγχωτικές καταστάσεις. Τουλάχιστον, αυτό διαπίστωσε μια εργαστηριακή μελέτη για την κατανάλωση κεφίρ. Το προβιοτικό ρόφημα άλλαξε τη σύνθεση των βακτηρίων του εντέρου, μετατοπίζοντάς το προς εκείνα τα βακτήρια που παράγουν γάμμα-αμινοβουτυρικό οξύ (GABA). Αυτό το αμινοξύ έχει ηρεμιστική επίδραση στον εγκέφαλό σας, βοηθώντας σας να χαλαρώσετε.

Το κεφίρ διαθέτει επίσης άλλες ουσίες που είναι γνωστές για τη μείωση της έντασης. 

Πηγές:
Cleveland clinic

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Μπορούμε να μάθουμε να αναπνέουμε πιο σωστά;
ECDC: Κρούσματα σιγκέλλωσης σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες - Πού αποδίδονται
Μπορούμε να ζήσουμε για πάντα;