Η πολλαπλή σκλήρυνση είναι μια πάθηση που μπορεί να επηρεάσει την καθημερινή σας ζωή σε μεγάλο βαθμό. Τα συμπτώματά σας μπορεί να παρουσιάζουν ιδιαίτερες προκλήσεις στο να φέρνετε εις πέρας όσα έχετε να κάνετε μέσα στην ημέρα σας. Αυτές είναι μερικές συμβουλές για να μένετε σταθεροί συναισθηματικά και να τα διαχειρίζεστε καλύτερα.

Κίνηση

Η άσκηση δεν βοηθά μόνο το σώμα σας να παραμείνει υγιές και ελαστικό, αλλά γεμίζει τον εγκέφαλό σας με ενδορφίνες, χημικές ουσίες που ενισχύουν τη διάθεσή σας. Βρείτε μια σωματική δραστηριότητα που σας αρέσει, ώστε να την κάνετε τακτικά. Το κολύμπι, το τρέξιμο, η ποδηλασία ή το περπάτημα θα λειτουργήσουν. Στοχεύστε για τουλάχιστον 150 λεπτά άσκησης κάθε εβδομάδα.

Μουσικοθεραπεία

Μελέτες δείχνουν ότι η μουσικοθεραπεία μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στη διάθεσή σας. Η ακρόαση ή η αναπαραγωγή μελωδιών δίνει στον εγκέφαλό σας μια ποσότητα ντοπαμίνης, της χημικής ουσίας του εγκεφάλου που σας βοηθά να νιώθετε ευχαρίστηση. Ένα καλό τραγούδι μπορεί να απαλύνει το άγχος, την κατάθλιψη και τον πόνο και να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα. Και, μιας που το αναφέραμε...

...Ύπνος

Ο τακτικός, ποιοτικός ύπνος είναι το κλειδί για την ηρεμία του μυαλού και την ανακούφιση ορισμένων σωματικών συμπτωμάτων της σκλήρυνσης. Ο μεσημεριανός ύπνος μπορεί επίσης να τονώσει τη διάθεσή σας, αρκεί να μην σάς χαλάει τον βραδινό ύπνο. Εάν η πολλαπλή σκλήρυνη σάς δυσκολεύει τον ύπνο, μιλήστε με τον γιατρό σας για πιθανές λύσεις.

Γέλιο

Το γέλιο σάς βοηθά να προσλαμβάνετε περισσότερο οξυγόνο, διεγείρει την κυκλοφορία του αίματος και κάνει τις ενδορφίνες σας να ρέουν. Ένα καλό γέλιο μπορεί να μειώσει το άγχος και να σας κάνει να νιώθετε χαρούμενοι και χαλαροί.

Διαλογισμός

Ο διαλογισμός σάς βοηθά να ηρεμήσετε τις σκέψεις σας, να συνδέσετε το μυαλό σας με το σώμα σας και να γειωθείτε στο εδώ και τώρα. Οι μελέτες συνεχίζονται ακόμα, αλλά υπάρχουν κάποιες αποδείξεις ότι αυτή η πρακτική μειώνει το στρες, το άγχος και την κατάθλιψη. Το ίδιο μπορούν να κάνουν και οι ασκήσεις αναπνοής.

Η παρέα

Προγραμματίστε εβδομαδιαίες συναντήσεις με φίλους, ώστε να έχετε κάτι να περιμένετε. Ή εγγραφείτε σε μια ομάδα υποστήριξης. Η συζήτηση με άλλους ασθενείς με πολλαπλή σκλήρυνση μπορεί να σας υπενθυμίσει ότι δεν είστε μόνοι.

Μιλήστε σε κάποιον ειδικό

Εκπαιδευμένοι σύμβουλοι ή θεραπευτές μπορούν να σας βοηθήσουν να καταλάβετε τα αρνητικά σας συναισθήματα. Οι τακτικές επισκέψεις μπορούν να σας βοηθήσουν να νιώσετε ανακούφιση σε συγκεκριμένη στιγμή και μπορούν επίσης να βελτιώσουν τη διάθεσή σας με την πάροδο του χρόνου, μαθαίνοντάς σας πρακτικές για να χαλαρώνετε.

Γιόγκα και διατάσεις

Η γιόγκα είναι μια πρακτική αιώνων που χρησιμοποιεί συγκεκριμένες στάσεις για να τεντώσει το σώμα σας ενώ καθαρίζει το μυαλό σας. Ο καθένας μπορεί να κάνει κάποια εκδοχή της γιόγκα, ακόμα και αν η σκλήρυνση περιορίζει την κίνησή σας. Η γιόγκα ανακουφίζει από το άγχος και την κατάθλιψη και μπορεί να έχει και άλλα σωματικά οφέλη.

Γράψτε ημερολόγιο

Η τήρηση αρχείου των ενεργειών και των σκέψεών σας όχι μόνο μπορεί να σας βοηθήσει να παρακολουθείτε τα συμπτώματα της πάθησης, αλλά μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να ανακατευθύνετε το μυαλό σας. Σημειώστε πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες, στόχους που έχετε για το μέλλον και επιτυχίες που είχατε. Σας βοηθά να αφιερώσετε χρόνο για να θυμάστε θετικά πράγματα. Η καταγραφή των απογοητεύσεών σας μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να μειώσετε την ένταση και να κοιμάστε καλύτερα.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Γιατί πονάω στο συκώτι
Πόσο ωφέλιμη είναι η άσκηση καρδιοπαθών με παρακολούθηση εξ αποστάσεως [ελληνική μελέτη]
Με ποιους τρόπους προσπαθούν οι Έλληνες να κόψουν το κάπνισμα [πίνακας]