Oταν οι άνθρωποι κερδίζουν ή χάνουν κάτι, οι ίριδες των ματιών τους διαστέλλονται ελαφρώς. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι αυτή η διαστολή είναι λιγότερο έντονη σε ανθρώπους με κατάθλιψη έναντι υγιών.

Όσο περισσότερο άρρωστοι ήταν οι ασθενείς τόσο λιγότερο άνοιγε η ίριδα. Μακροπρόθεσμα, το εύρημα θα μπορούσε να οδηγήσει σε πιο ουσιαστική διάγνωση που δεν θα βασίζεται μόνο στις δηλώσεις του ασθενούς αλλά και σε βιολογικές μετρήσεις. Έτσι θα μπορούσαμε να οδηγηθούμε σε πιο εξατομικευμένες αγωγές.

Εδώ και δεκαετίες, επιστήμονες προσπαθούν να ανακαλύψουν αν ασθενείς με κατάθλιψη εκτιμούν τις ανταμοιβές λιγότερο από ανθρώπους χωρίς κατάθλιψη.

Συμμετέχοντες στην έρευνα του  Max Planck Institute of Psychiatry, έπαιξαν ένα εύκολο παιχνίδι στο οποίο θα μπορούσαν να κερδίσουν μικρό χρηματικό ποσό ενώ υποβάλλονταν σε μαγνητική τομογραφία.

Το να κερδίζει κάποιος χρήματα είναι κίνητρο γνωστό πως προκαλεί διαστολή της ίριδας σε υγιείς ανθρώπους.

Οι ερευνητές μέτρησαν τις ίριδες των συμμετεχόντων με εξαιρετική ακρίβεια και με εξαιρετικά μεγάλη ταχύτητα.

Μπόρεσαν να πάρουν 250 φωτογραφίες το δευτερόλεπτο- συγκριτικά, ανοιγοκλείνουμε τα μάτια κάθε 4-6 δευτερόλεπτα.

Για πρώτη φορά, οι ερευνητές του Max Planck μπόρεσαν να αποδείξουν σχέση μεταξύ διαστολής της ίριδας ως αντίδραση σε ξαφνική ανταμοιβή και της σοβαρότητας της κατάθλιψης. Όσο πιο σοβαρά ήταν τα συμππώματα κατάθλιψης τόσο λιγότερο διαστέλλονταν οι ίριδες.

Η έρευνα δείχνει ότι η προοπτική ανταμοιβής σε ανθρώπους με σοβαρή κατάθλιψη δεν οδηγεί στην ίδια συμπεριφορική ενεργοποίηση που δείχνουν οι υγιείς.

Ακόμα και με τέτοια θετική προσδοκία το νευρικό τους σύστημα μπορεί ενδεχομένως να ενεργοποιείται λιγότερο. Οι ερευνητές εικάζουν ότι υπάρχει φυσιολογικό σύστημα πίσω από αυτό, που μπορεί ενδεχομένως να εξηγεί την ανηδονία των ασθενών, δήλωσε ο Victor Spoormaker.

Τι συμβαίνει με το Relyvrio που "κόπηκε" η διάθεσή του στην Ελλάδα