Το τρέξιμο, όπως όλοι ξέρουμε, είναι από τις καλύτερες μορφές αερόβιας άσκησης. Γυμνάζει ολόκληρο το σώμα, καίει αρκετές θερμίδες και αυξάνει τους παλμούς της καρδιάς. Αν τρέχουμε συχνά, σύντομα οι αντοχές μας αυξάνονται θεαματικά και θα παρατηρήσουμε καλύτερα επίπεδα ενέργειας αλλά και ισορροπίας του σώματος.

Και όμως, το τρέξιμο δεν είναι πάντα τόσο αθώο. Αν το παρακάνουμε, ή αν η τεχνική μας είναι εντελώς λάθος, υπάρχει ο κίνδυνος να τραυματιστούμε ή να δημιουργήσουμε κάποιο άλλο πρόβλημα στο σώμα μας. Τι πρέπει να προσέχουμε;

Το "γόνατο του δρομέα"

Ως γόνατο του δρομέα αποκαλούμε έναν ξαφνικό πόνο γύρω από το γόνατο, που συνήθως προκαλείται όταν προσπαθούμε να τρέξουμε υπερβολικά έντονα, υπερβολικά γρήγορα - είτε χωρίς προθέρμανση, είτε όντας σχετικά αγύμναστοι. Αν η κατάσταση είναι ιδιαίτερα σοβαρή, μπορεί να νιώθετε τον πόνο συνεχώς. Διαφορετικά, θα τον αισθάνεστε κάθε φορά που περνάτε αρκετή ώρα με τα γόνατά σας λυγισμένα. Καλό θα ήταν να σταματήσετε το τρέξιμο μέχρι να φύγει ο πόνος. Έπειτα, ξεκινήστε χαλαρά, με γρήγορο περπάτημα, και ακούστε το σώμα σας προτού ανεβάσετε πάλι την ένταση σε σημεία που δεν μπορείτε να διαχειριστείτε.

Τα νύχια των ποδιών μαυρίζουν

Αυτό συμβαίνει περισσότερο στους αθλητές που τρέχουν πολύ μεγάλες αποστάσεις. Τις περισσότερες φορές θα φταίνε τα λάθος παπούτσια. Αν είναι πολύ στενά ή αν κάθονται λάθος στο πόδι. Βέβαια, και τα νύχια που έχουν καιρό να κοπούν δεν πρόκειται να βοηθήσουν την κατάσταση: Όσο τρέχουμε, ασκείται πίεση στην περιοχή αυτή από πολλές πιθανές πλευρές. Αν οι συνθήκες δεν είναι ιδανικές, τότε μπορεί να υπάρξει μελάνιασμα της περιοχής.

Τα συγκάματα

Δεν τα παθαίνουν μόνο τα μωρά. Τα παθαίνουν και οι άνθρωποι που τρέχουν και το δέρμα από το εσωτερικό των μηρών τους τρίβεται κατά την κίνηση - δηλαδή, λίγο-πολύ οι περισσότεροι άνθρωποι στον πλανήτη. Η ζέστη, η υγρασία αλλά και ορισμένα όχι και τόσο ποιοτικά υφάσματα θα επιδεινώσουν αυτή την κατάσταση. Στους άνδρες, μπορεί να παρατηρηθεί και γύρω από τις θηλές. Το καλύτερο πράγμα που έχετε να κάνετε είναι να φοράτε 100% βαμβακερά εσώρουχα.

Η ανάγκη για τουαλέτα

Αν σας έχει συμβεί να βγαίνετε για τρέξιμο και η κύστη σας ξαφνικά να παραπονιέται, ακόμα και αν πήγατε στην τουαλέτα πριν βγείτε από το σπίτι, μην ανησυχείτε. Μπορεί να συμβεί λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας του αίματος, που επιταχύνει λίγο-πολύ και τις υπόλοιπες διαδικασίες του οργανισμού. Εναλλακτικά, μπορεί να είναι σημάδι αφυδάτωσης. Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάτε ποτέ, είναι να πίνετε άφθονο νερό.

Τα στομαχικά προβλήματα

Ακόμα κι αν έχετε πιει κανονικά νερό, δεν είναι απίθανο να υπάρξει αφυδάτωση στο στομάχι και στο γαστρεντερικό σύστημα. Και αυτή η αφυδάτωση, αν δεν αντιμετωπιστεί, μπορεί να προκαλέσει ταραχές στο στομάχι. Ακόμα και όσο γυμναζόμαστε είναι καλή ιδέα να πίνουμε πού και πού λίγο νερό. Επίσης, παίζει ρόλο και το τι έχετε φάει πιο πριν την γυμναστική. Επιλέξετε ένα σνακ που περιέχει λίγους απλούς υδατάνθρακες και λίγη πρωτεΐνη, όπως μια μπανάνα με μια κουταλιά. φιστικοβούτυρο.