Από διαβήτη μέχρι υπέρταση, μέχρι χρόνιους πόνους και φλεγμονές, υπάρχουν μυριάδες προβλήματα υγείας που μπορούν να μας βασανίζουν σε βάθος χρόνου. Και ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να τα διαχειριζόμαστε είναι η τακτική γυμναστική.

Για παράδειγμα, ξέρουμε ότι η αερόβια άσκηση μπορεί να προλάβει την καρδιοπάθεια, αλλά αν έχουμε ήδη αρχίσει να εμφανίζουμε συμπτώματα όπως αυξημένη χοληστερόλη ή αρτηριακή πίεση, η γυμναστική θα μας βοηθήσει να μην εξελιχθούν αυτά τα συμπτώματα σε κάτι χειρότερο, όπως μια καρδιακή προσβολή ή ένα εγκεφαλικό.

Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης, από την άλλη, χτίζουν μυϊκή μάζα και δυναμώνουν τις αρθρώσεις, διατηρώντας την κινητικότητά μας σε ιδανικά επίπεδα.

Την ίδια στιγμή, για έναν ασθενή με αρθρίτιδα, η γυμναστική είναι από τους καλύτερους τρόπους να μειώσει τους πόνους που προκαλεί η πάθηση. Και οι διατάσεις θα φροντίσουν να διατηρείτε την αίσθηση της ισορροπίας σας καλύτερα.

Βέβαια, τα οφέλη της άσκησης είναι σημαντικά και για άλλες απόψεις της ζωής μας, που μπορούν και αυτές με τη σειρά τους να βελτιώσουν την καθημερινότητά μας. Για παράδειγμα, η τακτική γυμναστική συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα στρες και με καλύτερο ύπνο. Ο κακός ύπνος και τα συμπτώματα άγχους και κατάθλιψης είναι πολύ συχνό φαινόμενο σε άτομα με χρόνιες παθήσεις.

Τα οφέλη είναι σημαντικά και για τη λειτουργία του εγκεφάλου. Η γυμναστική ενισχύει την παραγωγή ορμονών που χαλαρώνουν από το στρες, αλλά και βοηθούν το σώμα μας να επανέλθει μετά από μια σκληρή προπόνηση.