Το περπάτημα είναι από τις πιο απλές και προσιτές σε όλους μορφές γυμναστικής. Έχει οφέλη για τη γενικότερη φυσική μας κατάσταση, και ειδικά για την καρδιά και για τους πνεύμονές μας. Βελτιώνει τον μεταβολισμό μας αλλά και την ψυχική μας υγεία. Και ενώ όλοι μας προφανώς ξέρουμε να περπατάμε - όλη μας τη ζωή το κάνουμε, άλλωστε - δεν είναι σίγουρο ότι το κάνουμε... ολόσωστα.

Η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά στο περπάτημα, και το πώς να περπατάμε σωστότερα εξαρτάται από μικρές λεπτομέρειες. Συνεπώς, ας ρίξουμε μια ματιά στους τρόπους που μπορούμε να βελτιώσουμε το βάδισμά μας, καθώς τα λάθη μακροπρόθεσμα θα οδηγήσουν σε προβλήματα ισορροπίας, πόνους και πιασίματα στη μέση.

Λάθος: Κοιτάμε κάτω

Αν περπατάτε και κοιτάζετε το κινητό ας, καλό θα ήταν να σταματήσετε να το κάνετε. Το να κοιτάζουμε κάτω όχι μόνο καταστρέφει το βάδισμά μας, αλλά μπορεί να προκαλέσει και προβλήματα στο λαιμό. Όπου κοιτάζει ο λαιμός μας, προς την ίδια κατεύθυνση ακολουθεί και η σπονδυλική στήλη. Το αποτέλεσμα είναι να καμπουριάζουμε μόνιμα.

Λάθος: Πατάμε πολύ βαριά

Το πολύ βαρύ πάτημα σημαίνει επιπλέον ένταση που πρέπει να διαχειρίζονται οι αρθρώσεις μας και κραδασμούς που πρέπει να απορροφά το πέλμα. Σταδιακά, αυτό καταστρέφει τη δύναμη του ποδιού μας επειδή οι αρθρώσεις της περιοχής υπόκεινται σε συνεχή ένταση.

Λάθος: Κάνουμε τεράστια βήματα

Είναι λογικό όταν βιαζόμαστε να προσπαθούμε να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερη απόσταση στο συντομότερο χρόνο, αλλά όταν απλώς περπατάμε (ακόμα και για γυμναστική) πρέπει να κάνουμε κανονικά βήματα. Το έξτρα τέντωμα ασκεί πολλή πίεση στα γόνατα και στις αρθρώσεις των γοφών.

Λάθος: Περπατάμε με το μεγάλο δάχτυλο προς τα έξω

Όταν περπατάμε, θέλουμε τα δάχτυλα των ποδιών ιδανικά να κοιτούν μπροστά. Αυτή η αλλαγή παρατηρείται συχνά σε υπέρβαρα άτομα, για να διανέμεται καλύτερα το βάρος σε κάθε βήμα, είναι όμως αλλαγή που προκαλεί περισσότερη πίεση στις αρθρώσεις μας.

Λάθος: Ο κορμός δεν κάνει τίποτα

Δύο πολύ σημαντικοί παράγοντες για σωστό περπάτημα δεν έχουν να κάνουν με τα πόδια μας: Η στάση του σώματος και η αναπνοή. Ενεργοποιώντας τον κορμό μας και φροντίζοντας να μην ξεφεύγει η στάση του σώματος όσο περπατάμε, αλλά και παίρνοντας βαθιές ανάσες, φέρνοντας την κοιλιά μας προς τη σπονδυλική στήλη χωρίς να την "ρουφάμε".

Λάθος: Δεν χρησιμοποιούμε τα χέρια μας

Το να βάζουμε τα χέρια μας στις τσέπες μειώνει την ταχύτητά μας και αδρανοποιεί ορισμένες μυϊκές ομάδες. Συνολικά, κάνει το περπάτημα πιο χαλαρό - είναι ιδανικό για ρομαντική βόλτα - αλλά και να καίει λιγότερες θερμίδες. Συνεπώς, φροντίστε να κινείτε πιο έντονα τα χέρια σας.