Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να εντάξουμε τη γυμναστική με βάρη στο καθημερινό μας πρόγραμμα. Τα οφέλη της για τον οργανισμό είναι πολλά, και υπάρχουν τρόποι να κάνουμε ασκήσεις και χωρίς να πληρώσουμε συνδρομή σε γυμναστήριο. Οι ασκήσεις που αξιοποιούν το βάρος του σώματος είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές, αλλά είναι και καλή ιδέα να επενδύσουμε σε ένα σετ με αλτήρες για να έχουμε στη διάθεσή μας μεγαλύτερη γκάμα ασκήσεων.

Και αν ψάχνετε λόγους για να ξεκινήσετε και εσείς γυμναστική με βάρη, έχουμε αρκετούς για να σας πείσουμε.

Αυξάνει τη δύναμή μας

Αυτό σημαίνει πως όλες οι καθημερινές μας δουλειές που απαιτούν σωματική δύναμη γίνονται πιο εύκολες και κουραζόμαστε πιο δύσκολα.

Καίει περισσότερες θερμίδες

Η γυμναστική με βάρη αυξάνει τη μυϊκή μας μάζα, που με τη σειρά της απαιτεί να καίγονται περισσότερες θερμίδες για να διατηρηθεί. Πέρα από αυτό, όμως, η έντονη χρήση των μυϊκών μας ομάδων δραστηριοποιεί τον μεταβολισμό μας.

Μειώνει το λίπος στην περιοχή της κοιλιάς

Το λίπος αυτό ευθύνεται για πολλές σοβαρές επιπλοκές από τη μέση ηλικία και μετά, ιδιαίτερα για προβλήματα με την καρδιά. Ευτυχώς, όταν μπαίνουμε σε ένα σταθερό πρόγραμμα γυμναστικής που περιλαμβάνει βάρη, αυτό το λίπος είναι συνήθως και το πρώτο που θα μειωθεί εμφανώς.

Αυξάνει την αίσθηση ισορροπίας

Ιδιαίτερα όσο μεγαλώνουμε και ο κίνδυνος μιας πτώσης γίνεται πιο αληθινός αλλά και πιο απειλητικός, πρέπει να έχουμε καλύτερη αίσθηση ισορροπίας και να νιώθουμε πως "πατάμε πιο γερά στο έδαφος". Η γυμναστική με βάρη βοηθά σημαντικά σε αυτό.

Αυξάνει σημαντικά την ευλυγισία του σώματος

Μπορεί πολύς κόσμος να πιστεύει ότι η γυμναστική με βάρη κάνει το σώμα πιο δύσκαμπτο, αλλά αυτό δεν ισχύει. Δεν υπάρχει σημείο του σώματος που να μην το αισθάνεστε (και να είναι) πιο δυνατό όταν κάνετε τακτικά γυμναστική με βάρη: Οι κινήσεις σας θα είναι πιο άνετες επειδή και οι αρθρώσεις σας θα είναι πιο δυνατές. Αυτό σας προστατεύει αρκετά από μικρο-τραυματισμούς που μπορούν να συμβούν από το πουθενά στην καθημερινότητα.

Βελτιώνει την υγεία της καρδιάς

Αυτό συμβαίνει επειδή η γυμναστική με βάρη ρίχνει την αρτηριακή πίεση και την "κακή" LDL χοληστερόλη, με αποτέλεσμα η κυκλοφορία του αίματος να είναι καλύτερη και η καρδιά μας να μη χρειάζεται να δουλεύει πιο σκληρά.

Ρυθμίζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Είναι πολύ απλό: Όταν γυμναζόμαστε, περισσότερη γλυκόζη από το αίμα μας αξιοποιείται για να "τραφούν" οι μύες μας. Αυτό μειώνει τα επίπεδά της στο αίμα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει περίσσευμα.

Αυξάνει την αυτοπεποίθηση

Και δεν το εννοούμε επιφανειακό τρόπο αυτό. Το λέμε πολύ σοβαρά. Η διαδικασία του να βλέπετε σιγά-σιγά τα οφέλη των ασκήσεων πάνω σας είναι μια ιδιαίτερα τονωτική ένεση για την αυτοπεποίθησή σας. Πέρα από αυτό, το πόσο πιο δυνατό θα αισθάνεστε το σώμα σας είναι πολύ πιθανό να σας βοηθήσει να κινείστε και να εκφράζεστε με μεγαλύτερη άνεση.

Δυναμώνει τα οστά

Οι ασκήσεις με βάρη ασκούν πίεση στα οστά μας. Παρ' όλα αυτά, η πίεση αυτή είναι διαχειρίσιμη και αξιοποιείται για να στείλει "σινιάλο" στον εγκέφαλο ότι τα οστά μας χρειάζονται ενδυνάμωση, ξεκινώντας διαδικασίες ανάπλασης. Τα οφέλη της γυμναστικής με βάρη για τα οστά μας είναι πολύ σημαντικά και μπορούμε να τα καρπωθούμε σε κάθε ηλικία.

Βελτιώνει τη διάθεση

Όπως με κάθε μορφή γυμναστικής, σύντομα θα παρατηρήσουμε να μειώνονται τα επίπεδα του καθημερινού μας στρες, με αποτέλεσμα να έχουμε καλύτερη διάθεση.