Η τυπική αντίδραση όταν σε κάποιον λες ότι πρέπει να διαγράψει κάτι από τη διατροφή του - κάτι που αγαπά - είναι συχνά απογοήτευση και άρνηση. Οι διατροφικές μας συνήθειες είναι βαθιά ριζωμένες και η μεταρρύθμιση αυτών των συνηθειών μπορεί να αποτελέσει πρόκληση, αλλά ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουμε αυτή την πρόκληση είναι αυτός που μας βοηθά να εξελιχθούμε.

Είναι δύσκολο; Απαιτεί δοκιμές και λάθη, αλλά δεν είναι τόσο δύσκολο όσο θα περίμενε κανείς. Αξιζει; Απολύτως. Μπορεί να δεις σημαντικές αλλαγές στο δέρμα, τα μαλλιά, την πέψη, τη διάθεσή, τη συνολική ενέργεια -ακόμη και το βάρος.

Εδώ είναι πέντε βασικοί λόγοι που μπορεί να σε πείσουν να στραφείς σε μια δίαιτα χωρίς γαλακτοκομικά προϊόντα.

Ακμή

Η ακμή είναι μια φλεγμονώδης κατάσταση. Το σμήγμα παγιδεύεται στους πόρους, προκαλώντας την ανάπτυξη βακτηρίων στα θυλάκια. Στη συνέχεια προκαλεί φλεγμονή, η οποία μετατρέπεται σε ακμή.

Τα γαλακτοκομικά είναι μια σημαντική αιτία του σμήγματος στο σώμα και βοηθά στην ανάπτυξη της φλεγμονής. Πολλοί παράγοντες μπορούν να επιδεινώσουν την ακμή – τα γαλακτοκομικά δεν είναι πάντα η αιτία. Ο πειραματισμός με τη διατροφή αξίζει μια δοκιμή και μία βόλτα στον δερματολόγο μπορεί επίσης να βοηθήσει να αποκλείσουμε πιο σοβαρά ζητήματα.

Πέψη

Η πέψη γίνεται πολύ πιο σωστά - όχι πιο πρησμένα ή στρογγυλά έντερα. Όταν το σώμα σας δεν μπορεί να διασπάσει τη λακτόζη, συχνά το αποτέλεσμα είναι τα αέρια και το φούσκωμα. Εάν καταναλώνετε πάρα πολύ λακτόζη, μπορεί να δημιουργηθεί φλεγμονή στο παχύ έντερο και να εμφανιστεί διάρροια.

Μια συμβουλή: Μην αγοράζετε συνέχεια παστεριωμένο γάλα υψηλής θερμικής επεξεργασίας που δεν λήγει ποτέ. Αυτό δεν είναι φυσικό και πιθανώς δεν είναι κάτι που θέλετε να βάλετε στο σώμα σας.

Απώλεια βάρους

Η εξάλειψη των γαλακτοκομικών προϊόντων μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Το γάλα, το απλό γιαούρτι και άλλα μη ζαχαρούχα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν λακτόζη, μια φυσική ζάχαρη, ενώ άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα μπορεί να περιέχουν πρόσθετα ζάχαρα.

Εάν προσπαθείτε να χάσετε το επίμονο λίπος της κοιλιάς, ο αποκλεισμός όλης αυτής της ζάχαρης μπορεί πραγματικά να βοηθήσει

Θυρεοειδής

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα σχηματίζουν βλέννα και η πρωτεΐνη στα γαλακτοκομικά προϊόντα έχει βρεθεί ότι αυξάνει τη φλεγμονή σε ζωτικά μέρη του σώματος όπως ο θυρεοειδής αδένας και το πεπτικό σύστημα.

Από την διακοπή γαλακτοκομικών, παρατηρούνται βελτιώσεις στο μεταβολισμό και τα επίπεδα ενέργειας - τα οποία μπορούν να συνδεθούν και με την υγεία του θυρεοειδούς. Πιείτε επίσης φρέσκο ​​χυμό σέλινου καθημερινά με άδειο στομάχι για να βοηθήσετε  την αλκαλικότητα  του οργανισμού και ως προληπτικό μέτρο για τα προβλήματα του θυρεοειδούς.

Μύκητας Candida

Το γαλακτοκομικό προϊόν είναι ένα από τα τρόφιμα που πρέπει να αποφύγετε αν έχετε ή κινδυνεύετε από υπερανάπτυξη Candida. Τα γαλακτοκομικά έχει αποδειχθεί ότι προκαλούν φλεγμονή, η οποία μπορεί να προάγει την ανάπτυξη ανθυγιεινών βακτηρίων του εντέρου που συνδέονται με κάποιες χρόνιες παθήσεις ή καταστάσεις που περιλαμβάνουν διαρροές στο έντερο.

Το γάλα που καταναλώνουμε είναι παστεριωμένο και ομοιογενοποιημένο και συνήθως προστίθενται συνθετικές βιταμίνες. Αυτά τα αφύσικα πρόσθετα μπορούν να προκαλέσουν υπερανάπτυξη μύκητα που συνδέεται με τον Candida. Τα τρόφιμα που προκαλούν φλεγμονή όπως τα γαλακτοκομικά - όταν προκαλούν προβλήματα στο πεπτικό σύστημα - μπορούν να οδηγήσουν σε διάρροια, πονοκεφάλους και κόπωση.

Βρείτε γαλακτοκομικές εκδόσεις των αγαπημένων σας τροφών. Είναι πιο εύκολο από ποτέ να βρίσκετε προϊόντα χωρίς γάλα στα περισσότερα. Διατηρείστε ανοιχτό μυαλό. Ορισμένες από τις αγαπημένες μη γαλακτοκομικές επιλογές περιλαμβάνουν κρούστα πίτσας κουνουπιδιού και γάλα αμυγδάλου. Αν δεν είστε σίγουροι πώς να τρώτε μερικά από τα αγαπημένα σας τρόφιμα χωρίς γαλακτοκομικά προϊόντα, δοκιμάστε πρώτα μικρές αλλαγές - όπως το γάλα αμυγδάλου στη granola σας - και στη συνέχεια σταδιακά και σε άλλα φαγητά. Θα εκπλαγείτε με το πόσο εύγευστες είναι πολλές από αυτές τις επιλογές.

Ενσωματώστε τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά. Προσθέτοντας τρόφιμα όπως μπρόκολο, λάχανο,  πικραλίδες και σπανάκι στην καθημερινή σας διατροφή μπορεί να συμβάλει στη διατήρηση των βασικών θρεπτικών ουσιών που χρειάζεται το σώμα σας, όπως η βιταμίνη D, το ασβέστιο και οι πρωτεΐνες. Υπάρχουν πολλά τρόφιμα εκτός από τα γαλακτοκομικά που μπορούμε να καταναλώσουμε για να παράσχουμε τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Στην πραγματικότητα, μόνο τρία καρύδια Βραζιλίας την ημέρα μπορούν να βοηθήσουν την αλκαλικότητα στο σώμα και να ηρεμήσουν οποιαδήποτε ανεπιθύμητη φλεγμονή.

Απλά θυμηθείτε ότι η μετάβαση σε μια δίαιτα χωρίς γαλακτοκομικά προϊόντα μπορεί να είναι όσο σταδιακή θέλετε για την υγεία και τον τρόπο ζωής σας.


Ξεκινήστε με αυτά:
-Πετάξτε το αγελαδινό γάλα και προμηθεύστε το ψυγείο σας με γάλα αμυγδάλου ή γάλα καρύδας. Βεβαιωθείτε ότι είναι χωρίς ζάχαρη, εάν θέλετε να αποφύγετε την προσθήκη ζάχαρης.

-Όσο οδυνηρό μπορεί να είναι αυτό, πετάξτε όλα τα παγωτά.

-Αποθηκεύστε τη θρεπτική μαγιά (nutritional yeast). Έχει φυσικά χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο και θερμίδες, καθώς είναι χωρίς λιπαρά, χωρίς ζάχαρη, χωρίς γλουτένη και vegan.

-Ενσωματώστε στη διατροφή σας ξηρούς καρπούς όπως τα κάσιους και τα καρύδια Βραζιλίας για να βοηθήσετε με την απαραίτητη πρωτεΐνη.

-Προμηθευτείτε τα αγαπημένα σας φρέσκα φρούτα και λαχανικά

-Για όλους τους λάτρεις του τυριού: Δοκιμάστε το αναπλήρωμα τυριού που δεν είναι μόνο θρεπτικό, αλλά και με λίγες θερμίδες.