Ενώ πολλοί άνθρωποι γνωρίζουν ότι ο χρόνος που περνούν οι άνθρωποι σε εξωτερικούς χώρους είναι καλός για την υγεία, νέα έρευνα από την Αυστραλία δείχνει ότι ακόμα και μικρής διάρκειας χρόνος στο φυσικό περιβάλλον οδηγεί σε σημαντικά οφέλη στην υγεία.

Ερευνητές του University of Queensland ανακάλυψαν ότι περίπου 30 λεπτά την εβδομάδα στο πάρκο ή στη φύση μπορούν να βελτιώσουν την ψυχική και σωματική υγεία, περιλαμβανομένης της μείωσης της αρτηριακής πίεσης.

Ο Dr. Richard Fuller, του University of Queensland, δήλωσε ότι γνωρίζουμε από καιρό ότι η επίσκεψη σε πάρκα είναι καλή για την υγεία, αλλά τώρα αρχίζουμε να διαπιστώνουμε πόσος χρόνος χρειάζεται να περνάμε σε πάρκα για να αποκομίσουμε τα οφέλη. Υπάρχουν συγκεκριμένες ενδείξεις ότι χρειάζονται τακτικές επισκέψεις, τουλάχιστον για μισή ώρα, ώστε να ωφεληθούμε.

Γενικά, η μακρύτερη παραμονή στη φύση συνδέθηκε με αυξημένη φυσική δραστηριότητα και χαμηλότερη εμφάνιση υπέρτασης και κατάθλιψης, με 30 λεπτά κατά μέσον όρο.

Οι ερευνητές υπολογίζουν με βάση την ανάλυση ότι τουλάχιστον 30 λεπτά θα μπορούσαν να μειώσουν τον αριθμό των περιστατικών με κατάθλιψη κατά 7% και τα περιστατικά υπέρτασης κατά 9%.

Αν και οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι περίπου το 40% των κατοίκων της Brisbane δεν επισκέπτεται πάρκο ή άλλο εξωτερικό χώρο πρασίνου σε εβδομαδιαία βάση, πιστεύουν ότι δεν είναι δύσκολο να πείσουν τους ανθρώπους να το κάνουν.

Η Dr. Danielle Shanahan, του University of Queensland, δήλωσε ότι χρειάζεται περισσότερη ενθάρρυνση όσον αφορά τις δραστηριότητες του πληθυσμού στη φύση.

Scientific Reports.