Το αδυνάτισμα δεν είναι εύκολο για να το πετύχουμε. Χρειάζεται υπομονή, επιμονή, χρόνο και συνδυασμό σωστής διατροφής και άσκησης. Και η δυσκολία σε όλο αυτό το πρόγραμμα είναι να το τηρήσουμε και να ελέγχουμε άλλους παράγοντες που μπορεί να το επηρεάζουν. Το πώς λειτουργεί, όμως, είναι αρκετά απλό: Έχει να κάνει με τις θερμίδες που τρώμε και εκείνες που καίμε, καθώς και με το πόσο καθιστική ζωή κάνουμε.

Δυστυχώς, υπάρχουν κάποιοι πολύ επίμονοι μύθοι γύρω από το αδυνάτισμα που μπορούν να κάνουν περισσότερο κακό στις προσπάθειές σας να χάσετε κιλά - ενώ μπορεί να νομίζετε ότι έχετε βρει κάποιον τρόπο να "κλέψετε" το σύστημα.

Μύθος: Ο καλύτερος τρόπος για να χάσετε βάρος είναι να αποφύγετε τους υδατάνθρακες

Δεν μπορείτε να αποκλείσετε τους υδατάνθρακες από την διατροφή σας, ή τουλάχιστον δεν θα μπορούσατε μετά να πείτε ότι ακολουθείτε υγιεινή διατροφή. Οι υδατάνθρακες στην μορφή φρούτων, λαχανικών, οσπρίων και δημητριακών ολικής άλεσης είναι απαραίτητο (και μεγάλο) κομμάτι της διατροφής μας για να τροφοδοτήσουμε τον οργανισμό μας με ενέργεια. Οι δίαιτες που περιορίζουν τους υδατάνθρακες μπορεί να καταφέρνουν να έχουν άμεσα αποτελέσματα, αλλά δεν είναι σχεδόν ποτέ εύκολο να διατηρηθούν σε βάθος χρόνου. Μια υγιεινή διατροφή πρέπει να έχει αυτό το χαρακτηριστικό.

Μύθος: Δεν έχει σημασία τι τρώτε αρκεί να μετράτε τις θερμίδες

Ξανά, δεν είναι τόσο απλό αναγκαστικά. Αν οι θερμίδες που τρώμε έρχονται από κορεσμένα λιπαρά και ζάχαρη, τότε ακόμα κι αν δεν ξεφεύγουμε θερμιδικά μέσα στην ημέρα μας, ο οργανισμός μας δεν θα λαμβάνει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Ένα από τα αποτελέσματα μιας τέτοιας διατροφής θα είναι αναπόφευκτα και η αύξηση βάρους. Αν το μέτρημα των θερμίδων σας βοηθά να μένετε στο πρόγραμμα, δεν είναι κακή ιδέα, αλλά το πιο σημαντικό είναι η ποιότητα των τροφών.

Μύθος: Αν θέλετε να χάσετε βάρος, θα πρέπει να πεινάσετε

Αυτό είναι μεγάλο λάθος επειδή συνεπάγεται ότι θα παραλείψουμε γεύματα. Ακόμα και με ένα πρόγραμμα μειωμένων θερμίδων μπορούμε να νιώθουμε χορτασμένοι αν αυτές οι τροφές περιέχουν χορταστικά συστατικά: Δηλαδή φυτικές ίνες, πρωτεΐνη και υγιεινά λιπαρά. Το να παραλείπουμε γεύματα είναι ο πιο σίγουρος τρόπος να πεινάμε τόσο πολύ το βράδυ, που να ξεσπάσουμε στο φαγητό.

Μύθος: Η αποφυγή του λίπους θα σας βοηθήσει να χάσετε κιλά

Όχι, όπως και με τους υδατάνθρακες δεν πρέπει να κόβουμε ολόκληρες διατροφικές ομάδες από την καθημερινή μας διατροφή. Το σημαντικό είναι να επιλέγουμε υγιεινά λιπαρά, όπως αυτά που βρίσκουμε στους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους, τα ψάρια και τα αβοκάντο.

Μύθος: Το υγιεινό φαγητό έχει βαρετή γεύση

Ψέμα. Το μη υγιεινό φαγητό έχει ωραία γεύση επειδή είναι γεμάτο κορεσμένο λίπος, ζάχαρη ή αλάτι (ορισμένα έχουν και από τα τρία). Το υγιεινό φαγητό έχει πιο φυσική γεύση και προσφέρεται για αμέτρητους συνδυασμούς και τρόπους μαγειρέματος. Τα καρυκεύματα και τα μπαχαρικά προσφέρουν πολύ πιο ιδιαίτερη γεύση από το αλάτι και μπορούν να το αντικαταστήσουν σε μεγάλο βαθμό στην διατροφή μας. Όσο περισσότερο μαγειρεύετε με λαχανικά, όσπρια και τα αγαπημένα σας μυρωδικά, θα ξεκλειδώνετε όλο και περισσότερες γεύσεις που θα απολαμβάνετε, και με αυτόν τον τρόπο η καθημερινή σας διατροφή θα αποκτήσει περισσότερη ποικιλία. Το να μην βαριόμαστε με την διατροφή μας είναι αρκετά μεγάλο κομμάτι του να καταφέρουμε να μείνουμε πιστοί σε αυτήν.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Οι πιο συχνές παθήσεις σιελογόνων αδένων: Πώς αντιμετωπίζονται
ΙΑΣΩ Γενική Κλινική – ΙΑΣΩ Παίδων: Δωρεάν ΩΡΛ εξέταση για ενήλικες & παιδιά στα Εξωτερικά Ιατρεία
Συμπληρώματα διατροφής με ουσία που περιέχεται σε αναβολικά - Προειδοποίηση από τον ΕΟΦ