Διατροφή

Φίλτρα άρθρων

Δευτέρα, 27 Απριλίου 2009

Σόγια και καρδιά

Πρόσφατες επιστημονικές μέλετες έδειξαν ότι σε άτομα που πρόσθεσαν την πρωτεΐνη σόγιας στη διατροφή τους, τα επίπεδα της ολικής και της κακής LDL χοληστερόλης μειώθηκαν.

Πέμπτη, 04 Δεκεμβρίου 2008

Φυσικοί 'σύμμαχοι' κατά της χοληστερόλης

Σύμφωνα με τα νεώτερα ερευνητικά στοιχεία από την επιδημιολογική μελέτη ΑΤΤΙΚΗ που πραγματοποιήθηκε σε Ελληνικό πληθυσμό, μπορεί να γίνει η υπόθεση ότι περίπου 3 εκατομμύρια Έλληνες πάσχουν από υπερχοληστερολαιμία.

Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2008

Το 'καλό λίπος' του σώματος

H χοληστερόλη ανήκει σε διαφορετική κατηγορία λιπαρών από τα τριγλυκερίδια, ενώ τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα διαφέρουν από τα πολυακόρεστα, τα κορεσμένα και τα τρανς λιπαρά οξέα ως προς το λειτουργικό τους αποτέλεσμα στα λιπίδια του αίματος.

Τετάρτη, 05 Νοεμβρίου 2008

Σκόρδο: Σύμμαχος κατά του καρκίνου και των καρδιαγγειακών νόσων

Οι θετικές επιδράσεις φαίνεται να επικεντρώνονται στη μείωση της ολικής και της LDL χοληστερόλης, καθώς επίσης και των τριγλυκεριδίων.

Τετάρτη, 20 Αυγούστου 2008

Αγκινάρα κατά χοληστερόλης

Ερευνητές στο πανεπιστήμιο του Reading βρήκαν ότι απόσταγμα από τα φύλλα της σφαιρικής αγκινάρας (Artichoke Leaf Extract- ALE), το οποίο χορηγείται χωρίς ιατρική συνταγή, μπορεί να μειώσει τη χοληστερόλη σε, κατά τα άλλα, υγιή άτομα με μέτρια αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης.

Τετάρτη, 13 Αυγούστου 2008

Μούρα: Οι σύμμαχοι της καρδιάς μας

Μία νέα μελέτη που διεξήχθει στη Φιλανδία ισχυρίζεται ότι μία δίαιτα πλούσια σε διάφορα είδη της ευρείας κατηγορίας των μούρων (berries) μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης (HDL) και να μειώσει την αρτηριακή πίεση, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο εκδήλωσης καρδιαγγειακώ παθήσεων.

Τρίτη, 17 Ιουνίου 2008

Συστάσεις για μείωση της χοληστερόλης

Για να μειωθεί η χοληστερόλη LDL σας συστήνουμε τα παρακάτω:

Τετάρτη, 11 Ιουνίου 2008

Μειώστε τη χοληστερόλη με διατροφικές αλλαγές

Ανησυχείτε για τα επίπεδα της χοληστερόλης σας; Σύμφωνα με μια μελέτη που πραγματοποίησαν ερευνητές του συστήματος υγείας του Πανεπιστημίου του Michigan, ίσως να θέλετε να κλείσετε μερικά ραντεβού με έναν πτυχιούχο διαιτολόγο για να πάρετε κάποιες συμβουλές για το πώς μπορείτε να αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες.

Πέμπτη, 29 Μαΐου 2008

Πώς επιδρά η χοληστερόλη των τροφών στη χοληστερόλη του αίματος;

Υπολογίζεται ότι η βαρυτήτα της υπερχοληστερολαιμίας είναι μεγαλύτερη σε σχέση με τους υπόλοιπους παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων.

Πέμπτη, 03 Απριλίου 2008

Ριζότο με αγκινάρες και μαραθόριζα

Μελέτη κορυφαίου Πανεπιστημίου της Γερμανίας παρουσιάζει τις ευεργετικές επιδράσεις της αγκινάρας, τόσο στη μείωση της χοληστερόλης όσο και στη βελτίωση των ηπατικών λειτουργιών.

Τρίτη, 01 Απριλίου 2008

Πάπια πορτοκάλι

Η πάπια που τα τελευταία χρόνια έχει μπει δυναμικά στην εγχώρια γαστρονομία, θεωρείται μια ολιγοθερμιδική επιλογή, χαμηλή σε λίπος και χοληστερόλη και συνεπώς άλλοθι για άτομα που εκ των πραγμάτων πρέπει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικά με τη χοληστερόλη τους. Είναι όμως πράγματι έτσι;

Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2008

Νηστεία Γαλακτοκομικών

Η αποχή από την κατανάλωση γαλακτοκομικών συνηθίζεται είτε καθόλη τη διάρκεια της σαρακοστής, ή σε κάποιες εβδομάδες της. Το πλεονέκτημα αυτής της διατροφής, έγκειται κυρίως στη μειωμένη πρόσληψη λιπαρών οξέων και χοληστερόλης από την αποφυγή κατανάλωσης τυριών.

Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2008

Τα πλεονεκτήματα της νηστείας κρέατος

Αδιαμφισβήτητα, η αποχή από την κατανάλωση κρέατος και άλλων ζωικών προϊόντων φέρει σημαντικά πλεονεκτήματα. Καταρχήν, η μειωμένη πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών και χοληστερόλης είναι δεδομένη, με αποτέλεσμα οι δύο αυτοί παράγοντες κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων και διαφόρων μορφών καρκίνου σχεδόν να εκλείπουν από τη διατροφή μας.

Τετάρτη, 05 Μαρτίου 2008

Κριθαροκουλουράκια με cottage και λιαστή τομάτα

Η συγκεκριμένη συνταγή είναι κατάλληλη για όσους έχουν υψηλή χοληστερόλη.

Τετάρτη, 13 Φεβρουαρίου 2008

Αλήθειες και μύθοι για το τσάι

Μακράς διάρκειας έρευνα από Ολλανδικό Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας έδειξε ότι η τακτική κατανάλωση μαύρου τσαγιού μειώνει τα επίπεδα της κακής (LDL) χοληστερόλης στο αίμα μειώνοντας παράλληλα και την πιθανότητα εγκεφαλικού και καρδιακού επεισοδίου.

Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2008

Κατανάλωση αβγών και κίνδυνος εμφάνισης καρδιακής ανεπάρκειας

Τα αβγά εκτός από τα 200 mgr χοληστερόλης ανά τεμάχιο που περιέχουν, διαθέτουν και μια πληθώρα άλλων θρεπτικών συστατικών, όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μέταλλα, φυλικό οξύ, πρωτεΐνες, μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και χολίνη που έχει ευεργετικές ιδιότητες στη μνήμη και τη λειτουργία του εγκεφάλου.

Τρίτη, 15 Φεβρουαρίου 2005

Πράσινο τσάι και υγεία

Το πράσινο τσάι, αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευεργετικό για την υγεία. Πιο συγκεκριμένα, επιστημονικές έρευνες αναφέρουν τις ευεργετικές επιδράσεις του πράσινου τσαγιού στην πρόληψη του καρκίνου και των καρδιαγγειακών νοσημάτων και στον έλεχγο της χοληστερόλης, ενώ συμβάλλει και στην καλή υγεία του συκωτιού.

Τετάρτη, 17 Σεπτεμβρίου 2003

Ιαπωνική δίαιτα-πρότυπο υγιεινής διατροφής: ακόμα πιο αποτελεσματική χάρη στίς φυτικές στερόλες

Μία νέα ιαπωνική μελέτη, που πραγματοποιήθηκε στο Waseda Clinic του Τόκιο, έδειξε ότι άτομα, που ακολουθούν ήδη ένα διαιτολόγιο με χαμηλότερη περιεκτικότητα λιπαρών,μπορούν να μειώσουν ακόμη περισσότερο τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα, με την προσθήκη μαργαρινών εμπλουτισμένων με φυτικές στερόλες στο καθημερινό τους διαιτολόγιο.

Τετάρτη, 17 Σεπτεμβρίου 2003

Παιδική χοληστερόλη!

Πρόκειται για πρόβλημα το οποίο μπορεί να απασχολεί και πολύ νεαρές ηλικίες: παιδιά και εφήβους.